با نگرانی و پشیمانی؛ پدر هوش مصنوعی از گوگل استعفا داد

نیوزتل: جفری هینتون یکی از پیش کسوت های حوزه هوش مصنوعی بعد از آنکه متوجه شد احتمالاً کامپیوتر ها از انسان ها باهوشتر می شوند، از شرکت گوگل استعفا داده تا آزادانه درباره ی خطرات فناوری صحبت کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، هینتون در توئیتی نوشت: من شرکت را ترک کردم تا بتوانم درباره ی خطرات هوش مصنوعی بدون در نظرگرفتن تاثیر آن بر گوگل صحبت کنم. وی که با ابراز نگرانی درباره ی خطرات هوش مصنوعی از شرکت گوگل استعفا داده است، اظهار داشت: حالا از کار خود در این رشته پشیمان است. وی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز درباره ی ظرفیت این فناوری برای ایجاد تصاویر و متون جعلی اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت: این فناوری و ابزارهایش دنیایی را به وجود می آورند که در آنها انسان ها نمی توانند واقعیت را تشخیص دهند.
به خودم با این بهانه رایج دلداری می دهم که اگر من این کار را نمی کردم، شخص دیگری آنرا انجام می داد. به سختی می توان فهمید که چگونه می شود جلوی افراد خرابکار را گرفت تا از این فنآوری برای کارهای مخرب استفاده نکنند. هینتون در ادامه اضافه کرد: ایده اصلی آنست که ابزارهای هوش مصنوعی از انسان ها باهوش تر شوند. البته افراد کمی آنرا باور کردند اما بیشتر مردم آنرا خارج از تصور می دانستند. من تصور می کردم تا وقوع آن ۳۰ تا ۵۰ سال فرصت است، اما دیگر این طور فکر نمی کنم.

منبع: