در ایام نوروز صورت گرفت؛ ورود بیش از ۸ میلیون شماره همراه دیگر استانها به خراسان رضوی

نیوزتل: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از ورود بیش از ۸ میلیون شماره تلفن همراه دیگر استانها (غیربومی) در حد فاصله ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به استان خراسان رضوی آگاهی داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، با اشاره به اینکه امسال سفرهای نوروزی از نیمه اسفندماه ۱۴۰۱ شروع شد، اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ بیش از هشت میلیون شماره غیر بومی به استان خراسان رضوی وارد شد که در این بازه زمانی بیشترین مقدار ورودی مسافر به استان خراسان رضوی در روز ۲۹ اسفند ماه و با عدد ۱.۰۵۴.۸۴۱ نفر به ثبت رسیده است که درمدت زمان یک ماهه سفرهای نوروزی با تمهیدات اتخاذ شده و پیش بینی های به عمل آمده بدون تداخل، قطعی و افت کیفیت، از خدمات پیشرفته ارتباطی بهره مند شدند.
وی درباره ی پیک ترافیک پهنای باند اپراتورهای همراه در این روزها اضافه کرد: بیشترین ترافیک پهنای باند مصرفی دیتای اپراتور ایرانسل مربوط به ساعت ۰: ۰۲ بامدادان روز دوم فروردین ماه بود که معادل ۱۳۳.۵۸ گیگا بیت بر ثانیه به ثبت رسید. همین طور بیشترین ترافیک پهنای باند مصرفی دیتای اپراتورهمراه اول نیز در ساعت ۱: ۲۰ بامدادان روز هشتم فروردین با رقم ۱۱۱.۵۵ مگابیت بر ثانیه رقم خورد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به انجام پروژه های کم نظیر و گوناگون ارتباطی در مدت زمان کوتاه در سال قبل بمنظور میزبانی شایسته از زائران امام رئوف اشاره کرد: برآیند حاصل از این فعالیت ها، پایداری کامل شبکه ارتباطی استان و حرم مطهر رضوی در روزهای تعطیلات نوروز وعلی الخصوص در زمان های اوج بار ترافیکی بود.
وی اضافه کرد: قطع به یقین پروژه های پیشران ارتباطی استان متوقف نخواهند شد و بنا داریم امسال با برنامه ریزی های دقیق و انجام پروژه های مدون، کیفیت پوشش ارتباطی استان و حرم مطهررضوی را بیش از پیش افزایش دهیم تا زائران، مجاورین و مهمانان دیار خراسان، طعم شیرین فناوری را به شکلی کامل و بدون مشکل بچشند.

منبع: