عکس ماهواره هندی از قاره ها و اقیانوس های زمین

نیوزتل: ۰۶» هند با کمک تجهیزات علمی خود، عکسی را از زمین در طول موج هایی گرفته است که بطور طبیعی با چشم انسان قابل مشاهده نیستند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، عکس جدید ثبت شده با ماهواره هند که برای مطالعه اقیانوس پرتاب شده است، قاره ها و دریاهای زمین را با جزییات خیره کننده ای از نظر فضا به تصویر می کشد.
«سازمان پژوهش های فضایی هند»(ISRO)، ماهواره موسوم به «EOS-06» را در نوامبر سال قبل به فضا پرتاب کرد. ماهواره EOS-06، سومین فضاپیمای مجموعه «اوشن ست»(Oceansat) هند بشمار می رود و به سه نوع تجهیزات علمی مجهز است که برای نظارت بر دمای سطح دریا و سایر خاصیت های اقیانوس طی حداقل پنج سال طراحی شده اند.
یک موشک موسوم به «PSLV»، ماهواره EOS-06 را در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۲ از «مرکز فضایی ساتیش داوان»(SDSC) به فضا برد. این ماهواره، محموله اصلی ماموریت بود که هشت ماهواره کوچکتر نیز به آن پیوستند. ماهواره EOS-06 در فاصله حدود ۷۴۳ کیلومتری بالای زمین مستقر شد.
پژوهشگران بعد از پردازش ۳۰۰ گیگابایت داده ارسال شده از ماهواره به زمین، یک تصویر رنگی به دست آوردند که تلفیقی از ۲۹۳۹ عکس ثبت شده بین اول تا پانزدهم فوریه ۲۰۲۳ است. این تصاویر با کمک یکی از تجهیزات علمی ماهواره گرفته شده اند که «مانیتور رنگی اقیانوس»(OCM-3) نام دارد.
سازمان پژوهش های فضایی هند در یک توئیت نوشت: OCM، زمین را در ۱۳ طول موج مجزا بررسی می کند تا اطلاعاتی را در مورد پوشش گیاهی زمین و اقیانوس های جهان عرضه نماید.
این سازمان، عکس ترکیبی جدید را بصورت آنلاین در همان روز به اشتراک گذاشت. این عکس، پوشش گیاهی متنوعی را در آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا با وضوح فضایی یک کیلومتر نشان میدهد. رنگ های این عکس، رنگ کاذب در نظر گرفته می شوند برای اینکه منظره زمین در طول موج هایی ثبت شده است که بطور طبیعی با چشم انسان قابل مشاهده نیستند.