دی ان ای ۴ رئیس جمهور آمریکا به فضا می رود

به گزارش نیوزتل، دی ان ای چهار رئیس جمهور آمریکا به همراه دی ان ای چندین اسطوره دیگر سریال های آمریکایی به اعماق فضا پرتاب خواهد شد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، دی ان ای چهار رئیس جمهور شامل واشنگتن، آیزنهاور، کندی و ریگان به دی ان ای بازیگران و عوامل فیلم «پیشتازان فضا» خواهد پیوست و به فضا خواهد رفت.
شرکت تدفین فضایی سلستیس(Celestis) مستقر در تگزاس از جورج واشنگتن، دوایت دی آیزنهاور، جان اف کندی و رونالد ریگان با اضافه کردن دی ان ای آنها به پرواز یادبود اعماق فضا تجلیل خواهد نمود. در این پرواز که در آینده صورت خواهد گرفت دی ان ای از چندین اسطوره درگذشته ی سریال پیشتازان فضا هم تجلیل می شود.

علاوه بر بقایای سوزانده شده و نمونه های دی ان ای نیکل نیکولز(Nichelle Nichols)، دیفورست کلی(DeForest Kelley)، جین رودنبری(Gene Roddenberry) خالق پیشتازان فضا و همسرش ماجل بارت رودنبری(Majel Barrett Roddenberry)، جیمز «اسکاتی» دوهان(James “Scotty” Doohan) مهندس پیشتازان فضا و «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» و برخورد نزدیک از نوع سوم و چندین نفر دیگر، دی ان ای رئیس جمهورها هم سال جاری در کپسول های ویژه در داخل موشک United Launch Alliance Vulcan به فضا پرتاب خواهد شد.
چارلز ام. چافر(Charles M. Chafer)، موسس و مدیر عامل شرکت سلستیس، در پست وبلاگی این شرکت نوشت: پرواز سازمانی ما با هر استانداردی یک مأموریت تاریخی است. هدف کلی سلستیس کمک به گسترش حضور بشر در سرتاسر منظومه شمسی است. با افزودن دی ان ای این اسطوره های آمریکایی به مأموریت ما پیشگام هایی به مأموریت های انسانی آینده اضافه می نماییم و به سابقه تاریخی اکتشافات انسان در اعماق فضا می افزاییم.

در ماه نوامبر گذشته، سلستیس دو نام دیگر را به سفر ادای احترام خود افزود. این شرکت گرگ جین(Greg Jein) که خیلی از مدلهای سری فیلمهای Star Trek را خلق کرده بود و تهیه کننده Star Trek رابرت اچ. جاستمن(Robert H. Justman) که بعنوان «دست راست» جین رودنبری شناخته می شد را به این فهرست اضافه کرد.
انتظار می رود که نخستین پرواز سلستیس تا فاصله ی ۹۳ میلیون مایل تا ۱۸۶ میلیون مایل(۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون کیلومتر) در اعماق فضا سفر کند. این مأموریت یادبود افتخاری شامل بیشتر از ۲۰۰ کپسول حاوی بقایای خاکستر سوزانده شده، محتویات دی ان ای، پیام های شخصی مشتریان بین المللی خواهد بود.
علاوه بر انتقال این محموله گرانبها به بیرون از مدار زمین، هدف اصلی پرواز ولکان قنطورس، هدایت ماه نشین “پرگرین”(Peregrine) شرکت هوافضای آمریکایی “استروباتیک”(Astrobotic) خواهد بود. مرحله بالایی ولکان قنطورس به راه خود تا اعماق فضا ادامه خواهد داد و وارد مداری به دور خورشید خواهد شد تا به دورافتاده ترین پایگاه بشریت تبدیل گردد و سپس، به “ایستگاه اینترپرایز”(Enterprise Station) تغییر نام بدهد.

منبع: