لحظات تعجب آور پرتاب موشک اسپیس ایکس به روایت تصویر

به گزارش نیوزتل، تصاویر زیبایی که از پنجمین پرتاب موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس ثبت شده است این مأموریت را خاطره انگیز می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب موشک قدرتمند فالکون هوی اسپیس ایکس که اوایل هفته جاری انجام شد بینندگان سراسر سواحل فضایی فلوریدا را حیرت زده کرد.
یک موشک فالکون هوی در روز یکشنبه ۱۵ ژانویه(۲۵ دی) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برای انجام ماموریتی محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده تحت عنوان «USSF-۶۷» به پرواز درآمد.

فالکون هوی قدرتمندترین موشک اسپیس ایکس است که هم اکنون عملیاتی است. این موشک متشکل از سه مرحله اول بهبود یافته موشک فالکون ۹ است که بخش عمده ی مأموریت های این شرکت را انجام می دهد.
عکاسان و فیلمبرداران نماهای بسیار خوبی از پرتاب مأموریت «USSF-۶۷» از شهر تیتوس ویل «Titusville» و دیگر مناطق ساحلی در نزدیکی اورلاندو ثبت کردند و همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید موشک فالکون هوی درحال بالا رفتن در آسمانی تاریک است. بینندگان همینطور شاهد بازگشت دو پیشران جانبی موشک فالکون هوی بودند که هشت دقیقه بعد از پرتاب به سادگی در پایگاه فضایی کیپ کاناورال در حوالی نقطه پرتاب به زمین بازگشت.

محموله اصلی آن یک ماهواره ارتباطی نظامی به نام «Continuous Broadcast Augmenting SATCOM ۲» بود که فالکون هوی آنرا به مدار زمین ثابت در فاصله ی حدودی ۲۲۲۰۰ مایل(۳۵۷۰۰ کیلومتر) از زمین فرستاد.
همینطور در این پرتاب یک فضاپیما به نام «Long Duration Propulsive ESPA (LDPE)-۳A» که یک آداپتور محموله است پنج ماهواره کوچک را به فضا برد.

منبع: