فیلمی از آماده سازی موشک غول پیکر استارشیپ برای پرواز آزمایشی

نیوزتل: یک ویدیوی جدید و نمایشی نشان میدهد که شرکت «اسپیس ایکس» یک دفعه دیگر موشک غول پیکر «استارشیپ» خودرا برای پرواز آماده کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک «استارشیپ»(Starship) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX)، از یک تقویت کننده مرحله اول بزرگ به نام «سوپر هوی»(Super Heavy) و یک مرحله بالایی ۵۰ متری معروف به استارشیپ تشکیل شده است. هر دو مرحله بگونه ای طراحی شده اند که کاملا قابل استفاده مجدد باشند.
اسپیس ایکس درحال آماده شدن برای اولین پرواز آزمایشی مداری برنامه استارشیپ است که احیانا ماه آینده از محل پرتاب «استاربیس»(Starbase) این شرکت در جنوب تگزاس بلند خواهد شد. این مأموریت برجسته شامل یک نمونه اولیه سوپر هوی به نام «بوستر۷»(Booster ۷) و وسیله پرتاب «شیپ۲۴»(Ship ۲۴) خواهد بود.
این دو اخیرا گرد هم آمده اند و ویدیوی جدیدی که اسپیس ایکس منتشر نموده است، این لحظه را به تصویر می کشد. این ویدئوی گرفته شده با پهپاد، برج پرتاب بزگ «مکازیلا»(Mechazilla) را در استاربیس نشان داده است که از بازوهای خود برای بالا بردن شیپ۲۴ روی بوستر۷ استفاده می نماید.
این اولین بار نیست که شیپ۲۴ و بوستر۷ گرد هم می آیند. بعنوان مثال، مکازیلا در ماه اکتبر این دو را دو بار روی پایه مداری قرار داد.