نمایشگاه CES ۲۰۲۳ درخشش یک شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی در CES

به گزارش نیوزتل، نمایشگاه فناوری CES بعد از دو سال درگیری جهان با کووید-۱۹ بار دیگر شروع شده است. در این خبر به معرفی یک شرکت آمریکایی که سال جاری دست پر به این نمایشگاه آمده است، پرداختیم.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی سلانیس(Celanese) مجموعه گسترده ای از راهکارهای پلیمری برای برقی سازی وسایل نقیله، خودرو های الکتریکی، لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاههای الکترونیکی هوشمند را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، به نمایش می گذارد.
سلانیس با خرید برندهای(M&M) Mobility و Materials از شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی دوپُن(DuPont) در یکم نوامبر ۲۰۲۲، تجارت مهندسی مواد خویش را گسترش داده است که شامل موارد زیر است:
▪ کراستین پی بی تی
▪ الاستومرهای ترموپلاستیک Hytrel TPC-ET (TPE)
▪ نوارهای پلی استر ملینکس و مایلار
▪ خمیرها، جوهرها و نوارهای ضخیم Micromax
▪ Rynite پلی اتیلن ترفتالات
▪ الاستومرهای اکریلیک اتیلن Vamac (AEM)
▪ نایلون Zytel ۶، ۶۶. ۶۱۰ and ۶۱۲
▪ پلی فتالامید Zytel HTN با کارایی بالا
▪ نایلون زنجیر بلند Zytel LCPA
این مواد در موارد مختلفی همچون دوچرخه های الکترونیکی، شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی بیسیم (EV) و صفحات خنک کننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی تا جاروبرقی هوشمند مبتنی بر لیدار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
باتری های وسیله نقلیه الکتریکی با سه چالش کلیدی روبرو هستند و آنها ۱ – چگالی انرژی است که بر برد تأثیر می گذارد، ۲- پیچیدگی ساخت است که بر هزینه تولید تاثیر می گذارد و ۳- مدیریت حرارتی که برای عملکرد و ایمنی لازم است. شرکت سلانیس یک صفحه خنک کننده هیبریدی ایجاد کرد که مدیریت حرارتی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این شرکت یک مفهوم جدید باتری ۳ در ۱ را معرفی کرده است که چگالی انرژی را با ادغام بخش های کاربردی در یک سیستم ماژولار بالا می برد.
محصولات جدید در قسمت لوازم الکترونیکی مصرفی هم به تلفیقی از سازگاری الکتریکی، زیبایی شناسی و مقاومت در مقابل گرما و ضد ضربه بودن نیاز دارند. در CES ۲۰۲۳، شرکت سلانیس محصولات موفقی را با راهکارهای مواد جدیدش به نمایش خواهد گذاشت.
نمایشگاه CES یک نمایشگاه تجاری فناوری است که در ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار می گردد. نمایشگاه فناوری CES سال جاری هم از روز سه شنبه سوم ژانویه(۱۳ دی) شروع شده و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه می یابد.

منبع: