فرود خارق العاده یک پرنده رباتیک را تماشا کنید

نیوزتل: در فیلمی جدید پرواز و نشستن یک ربات پرنده بر روی یک سکو دیده می شود. رباتی که از آن می توان روزی برای نظارت بر خجالتی ترین حیوانات استفاده نمود.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، اینکه یک ربات را مجبور کنید تا مانند یک پرنده پرواز کند، یک مسئله است اما این که آنرا مجبور کنید مانند یک پرنده بنشیند موضوع متفاوتی است. شاخصهای زیادی باید در نظر گرفته شود که سرعت، زمان، نیروی ضربه، تخمین فاصله و تعادل تنها موارد کمی از آنها هستند. اما تماشای عکس ها و ویدیوهایی که بتازگی توسط رافائل زوفری(Raphael Zufferey) و همکارانشان در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان انتشار یافته است، انتظارات از ربات های پرنده را بالا می برد.
زوفری در مصاحبه ای با نیوساینتیست توضیح می دهد که ترفند انجام این شاهکار خیره کننده مستلزم تقویت چندین مورد از رفتارهای واقعی پرندگان است.
بااینکه پنجه های فنردار این ربات می توانند شاخه ای به قطر شش سانتی متر را بسیار شبیه به سایر پرندگان بگیرند، اما رویکرد نهایی آنها با همتایان واقعی شان متفاوت می باشد. بطور کلی، پرندگان پیش از این که به زمین برسند، برای چند لحظه بالای سکوی مورد نظر خود شناور می شوند. با این وجود، اختراع زوفری با نزدیک شدن به مقصد نهایی خود با کمک ارزیابی های دوربین نوری بسادگی سرعت خودرا آهسته می کند تا در عرض ۲۵ میلی ثانیه سکو را بگیرد.

منبع: