رئیس سازمان انرژی اتمی: مشهد قطب پزشکی هسته ای و تولید رادیو دارو در کشور می شود

به گزارش نیوزتل، مشهد ـ رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: با عنایت به تفاهمنامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب های پزشکی هسته ای و تولید رادیو دارو تبدیل می شود.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، محمد اسلامی در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در قسمت سلامت و تولید دارو ظرفیت های خوبی در اختیار دارد، اظهار نمود: این نهاد همینطور فعالیتهای ارزشمندی را در حوزه های صنعتی، تولیدی و تکنولوژی های جدید انجام داده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران بیان نمود: باتوجه به افق ۲۰ ساله کشور که سال جاری توسط رئیس جمهور در ۲۰ فروردین اعلام شد، پزشکی هسته ای توسعه داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این خصوص با عنایت به تفاهمنامه مقدماتی منعقد شده با آستان قدس رضوی، منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب های پزشکی هسته ای و تولید رادیو دارو تبدیل خواهد شد.
تولید رادیو داروهای جدید با همکاری آستان قدس رضوی
مالک رحمتی، قائم مقام آستان قدس رضوی در مراسم امضا این تفاهمنامه اظهار نمود: از مطالبات جدی تولیت محترم، برنامه های تحولی و افزایش بهره وری در مجموعه آستان می باشد که این مهم از راه استفاده از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان قابل انجام است که چند سالی است آستان در این حوزه ورود جدی دارد و سازمان انرژی اتمی هم در عرصه دانشی، پیشرفت های خوبی را در کشاورزی، اکتشافات معدنی، دارویی و پزشکی هسته ای دارد. و با آغاز این همکاری از دانش موجود در این سازمان برای افزایش بهره وری همه مجموعه های مرتبط و رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی استفاده خواهد شد.
قائم مقام آستان قدس رضوی اضافه کرد: در زمینه پزشکی هسته ای وتولید رادیو دارو، و سایر داروهای خاص سرمایه گذاری های مطلوبی انجام شده که با عنایت به نیاز کشور و توسعه گستره و عمق دانش فنی، نیازمند به روزرسانی آنها هستیم، تا علاوه بر ارتقا ظرفیت تولید، داروهای جدیدی هم به چرخه تولید اضافه شود.
وی افزود: همینطور در حوزه پزشکی هسته ای شاهد تحولی در سازمان انرژی اتمی هستیم که در این خصوص اقداماتی برای خدمت رسانی به مردم درنظر گرفته شده است.
رحمتی، پایه گذاری کشاورزی دانش بنیان را هم یکی از اقدامات پرارزش این نهاد در سالهای اخیر دانست و اضافه کرد: این مهم یکی از اولویت های اساسی آستان قدس رضوی را به خود مختص کرده است. و امروزه در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آن در مزارعه، اصلاح الگوی کشت و تولید بذرهای دانش پایه و ایجاد باغ های مکانیزه پسته و گردو کارهای خوبی انجام گرفته که با شروع این همکاری آغاز حرکت بزرگی است و امیدواریم با این تفاهنامه این توسعه ها سرعت رشد بیشتری را داشته باشند
قائم مقام آستان قدس رضوی افزود: معتقدیم دانش و تجربه بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی نهفته است و امروز با امضا این تفاهمنامه، مشارکت جدیدی هم برای بهبود محصولات کشاورزی و مقابله با آفت های مشکل زا با آخرین دانش و فن آوری روز آغاز می شود.

منبع: