هشدار کارکنان توئیتر در مورد اخراج دسته جمعی نیروها

نیوزتل: چند روز پیش از عقد قرارداد فروش توئیتر، کارکنان این شرکت هشدار داده اند که کاهش و اخراج گسترده کارکنان، اقدامی بی ملاحظه و غیرمنطقی خواهد بود.

به گزارش نیوزتل به نقل از تایم، نامه ای سرگشاده از طرف تعداد نامشخصی از کارمندان توئیتر برای هیئت مدیره توئیتر و مدیر شرکت تسلا خریدار تازه توئیتر ارسال شده، در داخل شرکت درحال دست به دست شدن است.
این نامه بعد از انتشار گزارشی در روزنامه واشنگتن پست منتشر گردید که در آن ادعا شده بود مالک جدید توئیتر می خواهد تا ۷۵ درصد از حدود ۷۵۰۰ کارمند توئیتر را اخراج کند. در این نامه آمده است: «برنامه اخراج ۷۵ درصد از کارکنان توئیتر به توانایی توئیتر برای ارائه خدمات عمومی لطمه می زند. تهدیدی به این بزرگی غیرمحتاطانه و بی پروایی است، اعتماد کاربران و مشتریان ما را به پلت فرم توئیتر تضعیف می کند و اقدامی شفاف برای ارعاب کارکنان است. ما نمی توانیم کار خودرا در محیطی سراسر آزار و با تهدید مداوم انجام دهیم.»
این نامه همین طور شامل لیستی از خواسته ها برای “رهبری فعلی و آینده” شرکت است. علاوه بر تاکید بر ضرورت اجرای «سیاست های اخراج منصفانه برای همه کارگران»، نویسندگان نامه از مالکان جدید توئیتر می خواهند که مزایای فعلی کارکنان، همچون امکان دورکاری را حفظ کند.
این نامه همین طور به شکاف ایدئولوژیک بالقوه بین تعدادی از کارکنان توئیتر و مدیر جدید این شرکت اشاره می کند که گفته می شود کمتر طرفدار اعتدال است. در این نامه آمده است: «ما از مدیر جدید توئیتر می خواهیم که برمبنای نژاد، جنسیت، گرایش ها یا عقاید سیاسی و غیره کارکنان، بین آنها تبعیض قائل نشود.»
مشخص نیست تا حالا چند کارمند توئیتر این نامه را امضا کرده اند. اما این نشانه دیگری از این است که کارمندان توئیتر تحت مدیریت جدید چقدر ممکنست اوضاع آشفته ای داشته باشند. بعد از یک مبارزه حقوقی چند ماهه، بنظر می رسد روند خرید توئیتر تا ۲۸ اکتبر نهایی شود.

منبع: