معاون صندوق نوآوری خبر داد؛ اعصای تسهیلات ۷هزار میلیارد ریالی به دانش بنیان های صنعت برق

به گزارش نیوزتل، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۷ هزار میلیاردریال منابع برای اعطای تسهیلات به شرکت­های دانش بنیان صنعت برق اطلاع داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر روح الله ذوالفقاری اظهار داشت: در جهت تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» در سال ۱۴۰۱، برنامه ویژه ای با حمایت وزارت نیرو و شرکت توانیر جهت کمک به تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش بنیان شرکتهای صنعت برق و شرکتهای فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس، مبلغ هفت هزار میلیاردریال منابع توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور اعطای تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان صنعت برق در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است و این صندوق برنامه های حمایتی را در پنج سرفصل «تکمیل و ارتقاء محصولات دانش بنیان»، «توسعه زیرساخت های تولید محصولات دانش بنیان»، «تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید محصولات دانش بنیان»، «تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات» و «توسعه فعالیتهای شتابدهی و مراکز نوآوری» در نظر گرفته است.
ذوالفقاری ضمن اشاره به این که با پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، زمینه ورود تکنولوژی های جدید به صنعت برق کشور تسهیل خواهد شد، اظهار داشت: میتوان انتظار داشت علاوه بر برآورده شدن نیازهای عملیاتی این صنعت با محصولات دانش بنیان داخلی و جلوگیری از خروج ارز، در صادرات محصولات دانش بنیان در رابطه با این حوزه هم شاهد توسعه قابل ملاحظه ای باشیم.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: همینطور استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش های مختلف صنعت برق، شامل بخش تولید، شبکه توزیع، سیستم های نظارتی، هوشمندسازی و… می تواند باعث ارتقاء راندمان و بهره وری شده و مشکلات این صنعت را به حداقل برساند.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: سایر نهادها و دستگاههای اجرایی هم برنامه های مشابهی را در پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و فناور طراحی و اجرا کرده و موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان را تسهیل کنند.

منبع: