نخستین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت

به گزارش نیوزتل به گزارش نیوزتل، پزشکان نخستین پیوند قلب را بین دو بیمار که HIV مثبت هستند، با موفقیت انجام دادند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی بیمارستان بهداشت “مونته فیوره”(Montefiore) در برانکس نیویورک، پزشکان نخستین پیوند قلب از یک بیمار مبتلا به اچ آی وی را به یک زن شصت ساله که از نارسایی قلبی پیشرفته رنج می برد و او هم اچ آی وی مثبت است، با موفقیت انجام دادند.
این بیمار، قلب و کلیه را به صورت همزمان دریافت کرد و این عمل جراحی فقط چهار ساعت طول کشید.
“مونته فیوره” یکی از تنها ۲۵ مرکز در ایالات متحده است که حائز شرایط انجام این جراحی پیچیده است. این بیمارستان به علت پیشگام بودن در روش های نوآورانه مانند پیوند قلب از اهداکننده ای که فوت کرده، معروف است.
“دنیل گلدشتاین” مدیر جراحی قلب و عروق و پیوند و جراحی قلب بیمارستان “مونته فیوره” و کالج پزشکی “آلبرت اینشتین” می گوید: هدف تیم پیوند قلب “مونته فیوره” اینست که دائماً استانداردهای جدیدی را ایجاد نماید تا هر کسی که برای پیوند عضو مناسب می باشد، بتواند از این روش نجات بخش بهره مند شود.
قانونی که افراد مبتلا به HIV را قادر می سازد اعضای خویش را به یک گیرنده ی اچ آی وی مثبتِ دیگر اهدا کنند، در سال ۲۰۱۳ تصویب گردید، اما حدودا ۱۰ سال طول کشید تا این فرصت برای پیوند قلب به حقیقت تبدیل گردد.
“اولریش جورده” رئیس بخش نارسایی قلبی، پیوند قلبی و پشتیبانی مکانیکی گردش خون و معاون رئیس بخش قلب و عروق در “مونته فیوره” اظهار داشت: به لطف پیشرفت های قابل توجه پزشکی، افراد مبتلا به HIV می توانند این بیماری را به خوبی کنترل کنند که حالا می توانند جان سایر افراد مبتلا به این بیماری را نجات دهند. این جراحی نقطه عطفی در تاریخ اهدای عضو است و امید جدیدی را به افرادی که زمانی امیدی برای رجوع نداشتند، عرضه می کند.
این روش جدید امکان دارد امیدها را برای خیلی از بیماران زنده کند، چون که تنها در ایالات متحده، بین ۶۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیمار احتیاج به قلب دارند، اما در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۸۰۰ عمل پیوند قلب انجام شد.
دکتر “عمر سعید” متخصص قلب و استادیار پزشکی در کالج پزشکی “اینشتین” اظهار داشت: این یک مورد پیچیده و یک تلاش چند رشته ای میان رشته های قلب و عروق، جراحی، نفرولوژی، بیماری های عفونی، مراقبت های ویژه و ایمونولوژی بود.
وی ادامه داد: در دسترس قرار دادن این گزینه برای افراد مبتلا به اچ آی وی، مجموعه اهداکنندگان را گسترش می دهد و به این مفهوم است که افراد بیشتری، با یا بدون HIV، دسترسی سریع تری به اندام نجات بخش خواهند داشت.

منبع: