وزیر ارتباطات در نشست با رییس قوه قضاییه مطرح کرد: لزوم همکاری همه دستگاهها برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

نیوزتل: وزیر ارتباطات در نشست رئیس قوه قضاییه با مدیران این وزارتخانه از وی خواست در حوزه ایجاد امنیت قضایی برای پلت فرم های داخلی و ایجاد شعب تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک نماید.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضائیه با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از حضور رییس قوه قضائیه در وزارت ارتباطات، گزارشی از اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در دولت سیزدهم ارائه نمود.
وی در این جلسه که با حضور مدیران ارشد سازمان ها و شرکت های تابعه و معاونین وزیر ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات، اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات موضوعی بسیار مهم و بین بخشی است و وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت این شبکه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به لایه های مختلف این شبکه، اظهار داشت: برمبنای سند شبکه ملی اطلاعات در زمینه محتوا و خدمات دستگاه های مختلف وظایفی دارند که نیازمند تعامل و همکاری این دستگاهها هستیم.
وی به سرمایه گذاری در این عرصه از جانب بخش خصوصی اشاره نمود و اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در این عرصه نیاز به امنیت و صرفه اقتصادی داریم و در غیر این صورت این سرمایه گذاری ها در سایر بخش ها انجام می شود و یا ظرفیت های کشور در این عرصه به خارج از کشور مهاجرت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز با اشاره به این که این اقدام برای تسهیل در زندگی مردم است، اضافه کرد: تا آخر سال جاری انشالله طعم شیرین حکمرانی مبتنی بر تکنولوژی با فراهم کردن خدمات متنوع دولت هوشمند به مردم چشیده خواهد شد.
وزیر ارتباطات با اشاره به این که برای تحقق تعدادی از برنامه های خود به کمک قوه قضائیه نیاز داریم، اظهار داشت: یکی از این برنامه ها دولت هوشمند است که دستگاه های مختلف به ویژه دستگاه های خارج از دولت باید برای در اختیار گذاشتن داده ها و اطلاعات خود همکاری کنند تا بتوانیم با راه اندازی خدمات برخط مختلف، زندگی مردم را تسهیل نماییم.
زارع پور به تفاوت کسب و کارهای فضای مجازی و نوع عملکرد آنان اشاره نمود و به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد کرد که شعبه تخصصی برای رسیدگی به جرایم کسب و کارهای این حوزه اختصاص داده شود.
وی با اشاره به تحولات سریع در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اضافه کرد: اصلاح قوانین در این عرصه باید بصورت دائم صورت گیرد و قضات محترم دستگاه قضائی نسبت به تغییرات این حوزه آگاهی داشته باشند.
در ابتدای این جلسه نیز علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر محمدزاده لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، عباسی شاهکوه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی ایران گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارتخانه در زمینه مسئولیت خود ارائه کردند.

منبع: