بررسی مستقل رفتار آمازون با کارگرانش

به گزارش نیوزتل شرکت آمازون بزرگ ترین خرده فروشی جهان، بر اساس درخواست سهامداران خود مجبور به پذیرش بررسی مستقل رفتار خود با کارگران انبارهای این شرکت است.

به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، این تصمیم به این مفهوم است که سهامداران و سرمایه گذاران آمازون برای نخستین بار در مورد این مورد رای خواهند داد و عملکرد آمازون در ارتباط با کارگرانش را قضاوت خواهند کرد. بدین منظور از راهنمایی های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه نوامبر استفاده شده که سبب حمایت بیشتر از چنین کاری شده است.
آمازون که توسط میلیاردری به نام جف بزوس تأسیس شده، در سالهای اخیر به علت سو رفتار با کارگران، همچون طرح ادعای شرایط بد کاری در انبارهای خود و کوشش برای پیشگیری از تشکیل اتحادیه کارگران، با انتقادهای فزاینده ای روبرو شده است.
سهام داران آمازون از این شرکت خواسته شده اند تا یک حسابرسی مستقل را بپذیرد و گزارشی هم از شرایط کاری در این شرکت عرضه نماید.
در حالی که آمازون از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خواسته بود از رای گیری برای رسیدگی به این مورد اجتناب کنند، چونکه ماجرای مذکور به عملیات عادی تجاری مربوط می شود، اما این استدلال مورد پذیرش قرار نگرفته است.
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام آمازون برای رسیدگی نهایی به این مورد در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود. هفته گذشته حدود ۵۵ درصد از کارگران یک انبار آمازون در استیتن آیلند به تشکیل نخستین اتحادیه کارگری در این شرکت رای دادند.