آزمایش هواپیماهای جنگنده مجهز به پهپادهای هوش مصنوعی

شرکت بی ای ای تمرین رزمی تازه ای را با استفاده از هواپیماهای جنگنده بی و باسرنشین انجام داده و بدین منظور از فناوری هوش مصنوعی هم بهره گرفته است.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، این تمرین ها در محدوده آزمایشی پروازی نامعلوم و زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده انجام شده و طی آن هواپیماهای جنگنده و پهپادهای مجهز به فناوری پیشرفته مام تی با موفقیت در یک “محیط مشابه با محیط های عملیاتی” همکاری کردند.
با پیشرفت فناوری، پهپادهای رباتیک نه تنها توانمندتر می شوند، بلکه دیگر در زمره اعضای تیم های رزمی و هواپیماهای جنگنده محسوب می شوند. برای انجام آزمایش اخیر، چندین پهپاد به صورت گروهی و در کنار هواپیماهای جنگنده در یک تمرین و مأموریت رزمی، بلکه برای به اشتراک گذاری داده ها با یکدیگر همکاری کردند.
پهپادها از هوش مصنوعی برای حل مشکلات، اجرای تاکتیک های مورد نیاز برای تکمیل مأموریت و مقابله با اقدامات خصمانه استفاده کردند. در طول تمرین، خلبانان عملکرد و مأموریت های محول شده به پهپادها را زیر نظر داشته و با استفاده از رابط ماشینی انسانی شرکت بی ای ای معروف به اچ ام آی با پهپادها تعامل داشتند. در این روند از الگوریتم هایی برای تصمیم گیری مستقل و غیرمتمرکز استفاده شد که به روز کردن و سازگار شدن با اهداف و فناوری های نوین را در حین مأموریت ممکن می کند.
مرحله بعدی آزمایش، شامل افزایش قابلیت های مام – تی و نصب آن بر روی انواع بیشتری از هواپیماهای جنگی سرنشین دار و رباتیک است. این فناوری علاوه بر بهبود قابلیت های رزمی و در عین حال کاهش خطرات برای پرسنل نظامی، برای انجام عملیات اطفا حریق، جست جو و نجات، مقابله با حوادث ناگهانی و اجرای قانون هم به کار می آید.

منبع: