هزینه چندین میلیون دلاری ارتش آمریکا برای ساخت پهپادهای پیشرفته

نیوزتل: ارتش ایالات متحده آمریکا مبلغ ۲۰ میلیون دلار برای ساخت کوادکوپترهای مجهز به هوش مصنوعی و تاشو هزینه کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، ارتش ایالات متحده بعنوان قسمتی از کوشش های خود برای پرهیز استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خارجی و تجاری در دسترس، طی قراردادی یکساله، مبلغ ۲۰ میلیون دلار به یک شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در کالیفرنیا به نام “Skydio”، اعطا کرده است.
شرکت “Skydio” در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام نمود که پهپادهای X۲D خودرا برای برنامه شناسایی کوتاه برد (SSR) ارتش ایالات متحده آماده خواهدنمود.
ارتش آمریکا با هدف تجهیز سربازان خود به راهکارهای هوایی با قابلیت استقرار سریع که می توانند کارهای نظارتی و شناسایی را در بردهای کوتاه انجام دهند، مدتی است که طی این برنامه بر ساخت پهپادهای تمرکز کرده است.
طی این برنامه بیش از ۳۰ شرکت نیز طرح های خودرا به ارتش ارائه کردند و در نهایت پنج شرکت به فهرست نهایی راه یافتند.
سایت خبری “درایو” از جزئیات یک قرارداد فدرال در سال ۲۰۱۷ نوشت که طی آن جزئیات و مشخصات “برنامه شناسایی کوتاه برد” که شامل زمان پرواز ۳۰ دقیقه و برد ۱.۸۶ مایل دریایی(سه کیلومتر) و توانایی تحمل باد تا ۱۵ گره دریایی بود، ذکر شده بود.
با این هدف منحصر به فرد این پهپاد نیازی به محموله های قابل تعویض ندارد، اما باید از ماموریت های نقشه برداری و توانایی تصویربرداری نشان گذاری جغرافیایی پشتیبانی کند.
پهپاد “X۲D” مجهز به سنسورهای حرارتی نوری دو رنگ است که قادر به ضبط ویدیو با وضوح ۴k هستند و از GPS دارای حالت پرواز شبانه نیز برخوردارست که این مساله آنرا برای عملیات های شبانه روزی مناسب می کند. زمان پرواز ۳۵ دقیقه ای با حداکثر سرعت ۲۵ مایل در ساعت(۴۰ کیلومتر در ساعت) و خاصیت های هوش مصنوعی مانند اجتناب از برخورد با موانع و تشخیص سوژه از دیگر قابلیت های آن هستند.
وزن این پهپاد تنها کمتر از سه پوند(۱.۳ کیلوگرم) است و این مساله آنرا مورد پسند کاربران می سازد. علاوه بر آن پهپاد مذکور این توانایی را دارد که خودرا جمع کند و ابعاد خودرا به نصف اندازه حالت پرواز خود کم کند. بنابر ادعای این شرکت، یک پهپاد تا شده را می توان در کمتر از ۷۵ ثانیه برای استقرار آماده کرد.
وزن کنترلر این پهپاد چند صد گرم کمتر از خود پهپاد است و دارای صفحه نمایشی است که می تواند ویدئوها را در همان زمان که در فاصله شش کیلومتری با پهپاد ارتباط برقرار می کند، باکیفیت ۷۲۰p پخش کند.
علاوه بر این توانایی های فنی گفته شده، نکته مهمی که احیانا مورد توجه Skydio قرار گرفته است این است که پهپادهای آن در ایالات متحده طراحی، مونتاژ و پشتیبانی می شوند.

منبع: