برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی؛ محصولات آکوستیک نمدی تولید شد

نیوزتل: پژوهشگران یک تیم استارت آپی محصولات آکوستیک نمدی را برای کاهش آلودگی صوتی و ارتقا آرامش و سلامت ذهن و روان افراد در محل کار تولید کردند.

به گزارش نیوزتل به نقل از پارک فناوری پردیس، آرین ابوالحسنی مدیرعامل یک تیم استارت آپی در کارخانه نوآوری آزادی اظهار داشت: در سالهای قبل با رشد استارت آپها و شرکت های دانش بنیان، بحث فضاهای کار اشتراکی یا کو ورکینگ ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در مجموعه کارخانه نوآوری آزادی هم، وجود چنین فضاهایی لازم بود.
وی اضافه کرد: بدین سبب پروژه فضاهای کار اشتراکی بیشتر و بهتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت و تصمیم بر این شد، دراین زمینه موضوع آلودگی صوتی و تاثیرات مهمی که در کارکرد افراد خصوصاً به خاطر استرس می گذارد، مورد توجه ما قرار گیرد.
ابوالحسنی اضافه کرد: ما بصورت ریشه ای در موضوع آکوستیک و موادی که روی جذب صوت تاثیر دارند، تحقیق کردیم و به دنبال متریالی بودیم که علاوه بر آکوستیک بودن از زیبایی بصری برخوردار باشد.
وی با اعلان اینکه بدین جهت از نمد صنعتی استفاده کردیم، اظهار داشت: این نمد در صنعت عایق سازی خصوصاً در عایق موتور خودرو استفاده می شود و ما کوشیدیم نگاه ویژه تری نسبت به آن داشته باشیم. با بررسی ها، تحقیقات و طراحی های انجام شده ما از این متریال در بازسازی کارخانه نوآوری آزادی و خصوصاً در فضای کار اشتراکی زاویه که در این کارخانه قرار داشت، استفاده کردیم.
وی اشاره کرد: پوشش جداره ها و تعدادی از کارهای طراحی در این فضای کار اشتراکی با بهره گیری از این نمد صنعتی انجام شد، که نقش شایان توجهی در کاهش آلودگی صوتی در این فضا ایجاد کرد.
ابوالحسنی اضافه کرد: طراحی، ساخت، تولید و نصب کلیه پروژه ها و محصولات با متریال جاذب صوت همچون نمد صنعتی، باهدف ارائه راهکارهای آکوستیکی در کلیه بخش های معماری و صنعت ساختمان با تاکید بر علم «روانشناسی محیط» و ارتقا سلامت ذهن و روان انسان ها است. همین طور استفاده از هرگونه مواد بازیافتی دیگر جهت تولید محصولات جدید و نوآورانه در امتداد حفظ طبیعت و کمک به محیط زیست از با اهمیت ترین اهداف ماست.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت متریال نمد صنعتی که ما استفاده می نماییم، کاملاً تولید داخل ایران است و در ساخت آن حدود ۱۳ درصد از الیاف بازیافتی مانند درب پلاستیکی انواع پت ها استفاده می شود، که به صورتی در امتداد کمک به محیط زیست است.
ابوالحسنی اظهار داشت: تولید این متریال بطور کامل در داخل کشور انجام می شود، نیاز ما را به واردات محصول مشابه برطرف می کند.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از کارهایی که گروه ما انجام می دهد طراحی و تولید محصولات مختلف آکوستیکی است. این محصولات در دو صورت محصولات بزرگ مقیاس و محصولات کوچک مقیاس ارائه می شوند. هدف نهایی ما کاهش آلودگی صوتی و ارتقاء کیفیت فضایی است که منجر به بهبود کیفیت سلامت روانی و کاهش استرس می شود.
وی اشاره کرد: این محصولات بیشتر در فضاهای کار اداری استفاده می شود. ما در هر پروژه باتوجه به نیاز و درخواست های کارفرمایان، این محصولات را تولید می نماییم.
ابوالحسنی اظهار داشت: پارتیشن های آکوستیک که بصورت ریلی می تواند روی سقف نصب شوند یا بصورت چرخی روی زمین جابجا شود، یکی از محصولات بزرگ مقیاس ماست. این محصول در هر دو صورت، قابلیت تقسیم کردن فضاهای بزرگ را دارد و به سبب همین خاصیت قابلیت جابجایی، به افراد آزادی عمل بیشتری را می دهد تا بتوانند ساختار مختلفی از فضای کاری خود داشته باشند و در هر زمانی که بخواهند می توانند چیدمان فضایی خودرا تغییر دهند.
وی افزود: لایتینگ های خطی و دایره ای نمدی، که آکوستیک هستند و لوورهای سقفی که قابلیت ترکیب با لایتینگ را دارند، از محصولات کوچک مقیاسی هستند که بصورت ویژه و شاخص روی آنها کار می نماییم.
وی با اعلان اینکه همین طور لوورهای سقفی را به تولید رساندیم، اظهار داشت: لوورهای سقفی آکوستیک که از شاخه های یو شکل نمدی تشکیل شده و قابلیت اتصال به سقف را دارد را در این تیم استارت آپی به تولید رساندیم. این لوورهای سقفی اکوستیکی، علاوه بر جذب صدا، از لحاظ بصری هم به کیفیت فضا کمک می نماید و در کنار افزایش کیفیت بصری، قابلیت تلفیق با نورهای خطی را هم دارد.
ابوالحسنی افزود: این محصول در وهله اول به سبب کاهش آلودگی صوتی و زیباتر کردن نورپردازی می تواند مورد توجه قرار گیرد، در مرحله بعد ما به دنبال هوشمندسازی این محصول هستیم بطوریکه رنگ، دمای نور و شدت نور نیز قابلیت تنظیم داشته باشد.

منبع: