طراحی سامانه کنترل و مهار شن در چاه های نفت و گاز

نیوزتل: پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم کنترل مهار شن در چاه های نفت و گاز شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، روح الله آهنگران، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: در این شرکت، توانایی ارائه خدمات گسترده و یکپارچه مانند طراحی و مهندسی، تهیه و تامین کالا، ساخت تجهیزات و خدمات رانش و نصب در میادین نفت و گاز را داریم.
وی با اعلان اینکه تولید یکی از با اهمیت ترین ابزارهای راهبردی صنعت نفت تحت عنوان «ویپ استاک» در این شرکت یکی از افتخارات ما بوده، اظهار داشت: بنا داریم آویزه های آستری چرخشی را که همچون پیشرفته ترین تجهیزات درون چاهی کاربردی برای افزایش ظرفیت میادین نفتی کشور هستند را به تولید برسانیم.
به گفته آهنگران، با اتکا به تخصص و تجربه شرکت، فعالیت جدی خودرا در جهت تکمیل خدمات یکپارچه، خدمات جانبی چاه های نفت و گاز از قبیل مانده یابی و سیستم کنار گذر چاه ها ( ویپ استاک)، مسدودکننده ها و… ادامه می دهیم.
مدیرعامل شرکت اظهار نمود: تا حالا در این شرکت بیش از ۵۰۰ دستگاه «ویپ استاک» را به تولید رسانده ایم.
وی با اعلان اینکه تکنولوژی سیستم های مهار شن انحصارا در اختیار کشورهای آمریکای شمالی، ایران و چین است، اظهار داشت: استفاده از این دستگاه، منجر به حفظ مزایای کلیه سیستم های کنترل شن، می شود که حالا با بهره گیری از نمونه ایرانی آن، موجب جلوگیری از واردات خواهیم شد.

منبع: