خانه به دوشی در آینده اینچنین خواهد بود!

نیوزتل: یک خانه سیار آینده نگرانه با پاهای مکانیکی می تواند تقریباً در تمام سطوح راه برود و خانه به دوشی را به گونه ای متفاوت تداعی کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، از آنجاییکه شیوع همه گیری کووید-۱۹ مردم را به مکان های دورافتاده سوق داد و فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گیری واقعی تبدیل گشته است، خانه های متحرک یک رویای آینده نگرانه به نظر می رسند.
ایده کار و سفر در طول همه گیری کووید-۱۹ تغییر زیادی کرده است و مردم به سمت مشاغلی گرایش پیدا کرده اند که به آنها اجازه می دهد از خانه یا سایر مکانها دورکاری کنند. با تشدید محدودیت های سفر در اوج همه گیری، علاوه بر اجبار به رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی، اغلب جمعیت جهان در خانه های خود گیر افتادند. برای عرضه راهکارهای مبتکرانه، طراحان از سراسر جهان خانه ها و محیط های کاری را به صورت آینده نگرانه طراحی نموده اند.
اما یک طراح سه بعدی از کشور بلغارستان به نام “انکو انچف”(Encho Enchev)، مفهوم “خانه سیار” را در آینده به صورت یک خانه متحرک با قابلیت راهپیمایی در انواع سطوح با کمک شش پای مکانیکی طراحی نموده است که می تواند در هر نقطه دلخواه، خیمه بزند.
“انچف” می گوید که این طرح را با عنایت به محبوبیت روز افزون دورکاری و علاقه شخصی خود به طبیعت الهام گرفته است. او مردمی را دید که می خواهند کلان شهرها را ترک کنند و به مناطق کم جمعیت در دل طبیعت بروند، اما آسایشی را که در خانه هایشان داشته اند، از دست داده اند. طراحی جدید او برای عرضه چاره ای برای این موارد طراحی شده است.
“انچف” با اشاره به اینکه کارایی و کاربردی بودن، مهم ترین چیزهایی است که در طراحی یک خانه سیار به آن اهمیت داده است، به مسائل مهم دیگری مانند وزن و قدرت هم توجه کرده است. این خانه سیار با موتورهای الکتریکی تغذیه می شود، اما در صورت بروز مشکلات در موتور، یک ژنراتور پشتیبان با موتور دیزلی هم دارد.
این طرح همانطور که در تصویر قابل مشاهده می باشد، شامل یک قاب مکعبی روی شش پایه مکانیکی است که به نظر می آید از دل فیلمهای علمی-تخیلی آینده نگرانه بیرون آمده است.
این خانه متحرک با پایه های مکانیکی خود که با لایه های لاستیکی ضد لغزش به ضخامت پنج سانتی متر و دو میخ بزرگ قابل نصب در پایین هر پایه برای پیچ و مهره آسان تقویت شده است، می تواند تقریباً در هر زمینی همچون تپه های شیب دار و دره های کوهستانی تردد کند.
این خانه سیار می تواند در حالت ایستاده مستقر شود یا پایین بیاید و روی زمین بنشیند.
طراحی داخلی این خانه متحرک هم از عناصر تکنولوژی پیشرفته با چشم انداز معماری آینده نگرانه الهام گرفته شده است. پنجره های این خانه سیار مجهز به فناوری شیشه های هوشمند است که در صورت نیاز می تواند نور خورشید را مسدود کند.
“انچف” همینطور از مبلمان خودکار و ابزارهای فناوری هوشمند در طراحی خود بهره برده است.
این خانه سیار با فضای ذخیره سازی یکپارچه، مخازن آب و سلول های برقی، ساکنانش را قادر می سازد تا به سادگی بدون احتیاج به دسترسی به شبکه برق شهری زندگی کنند.
در حالیکه این طرح فعلاً یک طرح مفهومی است، اما می تواند در آینده به یک گزینه رایج تبدیل گردد. آیا شما حاضرید که در چنین خانه ای زندگی کنید؟

منبع: