رونمایی از نخستین قطار خودران در آلمان

به گزارش نیوزتل شرکت راه آهن ˮدویچه بانˮ(Deutsche Bahn) آلمان و گروه صنعتی ˮزیمنسˮ(Siemens) از نخستین قطار خودکار و بدون راننده جهان در شهر هامبورگ رونمایی کردند. این قطار از نظر زمان بندی دقیق تر بوده و نسبت به قطارهای سنتی مصرف انرژی مناسب تری دارد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، چهار مورد از این قطارها مقرر است به شبکه راه آهن شهری هامبورگ ملحق شوند و از ماه دسامبر حمل مسافران را آغاز کنند. این قطارها از زیرساخت های ریلی موجود استفاده می نمایند.
شهرهای دیگر مانند پاریس متروهای بدون راننده دارند و فرودگاه ها هم قطارهای خودکار تک مسیره دارند، چنین قطارهایی در یک مسیر اختصاصی حرکت می کنند اما قطارهای هامبورگ در مسیری مشترک با سایر قطارهای معمولی حرکت خواهند کرد.
این پروژه که “دویچه بان” و “زیمنس” آنرا “اولین در جهان” نامیده اند بخشی از برنامه ۷۰ میلیون دلاری نوسازی سیستم راه آهن شهری هامبورگ است.
“ریچارد لوتز”(Richard Lutz) مدیرعامل “دویچه بان” می گوید: قطارهای خودکار بدون احتیاج به توسعه مسیرهای اختصاصی، خدمات قابل اطمینان تری عرضه می دهند.
“رولاند بوش”(Roland Busch)، مدیرعامل “زیمنس” می گوید: ما درحال هوشمندتر کردن سیستم حمل و نقل ریلی هستیم و تخمین می زنیم که قطارهای خودکار می توانند ۳۰ درصد بیشتر از سایر قطارها مسافر حمل کنند، زمان بندی دقیق تری داشته باشند و بیشتر از ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.
این دو شرکت در اطلاعیه ای اعلام کردند: باآنکه این قطارها از راه فناوری دیجیتالی به صورت کاملا خودکار کار می کنند اما یک راننده در هنگام حضور مسافرین بر عملکرد قطار نظارت خواهد داشت.

منبع: