رپورتاژ آگهی نوعی از آگهیست که در قالب گزارش یا خبر یا مقاله ارائه می شود.

شاید بهتر باشد بدانید که در زبان انگلیسی واژه ای به نام رپورتاژ آگهی نداریم و به آن Advertorial می گویند، اما ما به آن Reportage هم می گوییم. رپورتاژ آگهی نوعی از آگهیست که در قالب گزارش (یا خبر یا مقاله) ارائه می شود. به این معنا که مخاطبان سایت (یا رسانه) تصور کنند که یک مطلب، خبر یا گزارش بی طرف به آنها ارائه شده، در حالیکه آنچه آنها می خوانند، در واقع تلاشی است سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی خدمات یا محصولات خاصی در ذهن خوانندگان رپورتاژ آگهی.

به علت اعتماد مخاطبان به رسانه ها، رپورتاژ آگهی بسیار موثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپورتاژ آگهی ها تصویب می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهیهای خود که در سال ۱۹۷۷ میلادی تصویب نموده، خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند. در سالهای اخیر نیز مواردی برجسته از این پدیده در صدا و سیما مشاهده شده است. از این گذشته، رپورتاژ آگهی در اینترنت به گونه ای است که یک مقاله یا مطلب در قالب یک پست عادی به یک وبسایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است، اما در اصل یک متن تبلیغاتی است که بصورت سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا خدمات یک وبسایت است که شامل چندین بک لینک به سمت وبسایت تبلیغ کننده است. هم اکنون سایتها و شرکتهایی هستند که در قبال ثبت رپورتاژ آگهی هزینه ای از شرکت یا وبسایت تبلیغ کننده دریافت می کنند.

از بهترین سایتهای فروش رپورتاژ آگهی، سایت لینک بگیر دات کام است که با در اختیار داشتن بیش از دویست و پنجاه وبسایت فعال ایرانی، در پکیجهای رپورتاژ با تخفیف ویژه و پکیجهای رپورتاژ آگهی تخصصی، رپورتاژ آگهی سایت شما را اخذ و در سایتهای خود قرار می دهد تا با افزایش اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل و ارتقای رتبه سایت شما در نتایج جستجوی کاربران، به مشتریان هدفمند سایت شما افزوده شود.

 

مزیتهای رپورتاژ آگهی

 

۱- رپورتاژ آگهی در اصل مقاله ای است که برند شما را در سایتهای دیگر معرفی و منتشر می کند. بطور حتم در یک مقاله، جال بسیاری برای داستان گویی، معرفی برند، ایجاد نیاز در مخاطب و غیره وجود دارد. در یک رپورتاژ آگهی، مخاطب می تواند بطور کامل با شما، سایت شما، محصولات شما و خدمات شما آشنا شده و حتی شاید بتوانید در همان متن مشتری را متقاعد به خرید از خودتان کنید. پس در نوشتن رپورتاژ دقت مضاعف داشته باشید و سعی کنید محتوای رپورتاژ شما به قدری جذاب باشد که مخاطب مقاله را تا انتهای آن مطالعه کند و برند شما در خاطر مشتری نقش ببندد.

 

۲٫ از ویژگیهای مهم رپرتاژ آگهی اینست که باعث می شود مخاطب به چشم یک تبلیغ به آن نگاه نکند و در نهایت تعداد افراد زیادی مقاله شما را مطالعه کنند. تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید انتخاب یک عنوان جذاب برای مقاله است تا هرچه بیشتر بتوانید مخاطبین را جذب کنید.

 

۳- اعتبار از مهم‌ترین فاکتورهاست که با بالاتر رفتن آن، فروش شما بیشتر شود. پس چون رپورتاژ باعث کسب اعتبار و برندینگ شما می شود، قطعا دادن رپورتاژ به سایتهای معتبر می تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

 

۴- به کمک رپرتاژ می توانید سئوی وبسایت خود را به شدت تقویت کنید. رپرتاژ آگهی علاوه بر برندینگ و افزایش اعتبار، باعث افزایش سئوی وبسایت شما نیز می شود. وقتی لینک شما به همراه یک محتوای خبری مرتبط در یک وبسایت معتبر قرار می‌گیرد، گوگل به واسطه این وبسایت، به شما نیز اعتبار بالاتری می دهد و رتبه وبسایت شما را در نتایج جستجوی گوگل افزایش می‌دهد.

 

۵- رپرتاژ آگهی در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر، هزینه کمتری دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید بجای رپورتاژ، یک بنر در یک سایت خبری اجاره کنید، حداقل هزینه ای چند میلیون تومانی برای شما خواهد داشت که در مقایسه با هزینه رپورتاژ بسیار زیادتر است.

 

۶- رپورتاژ آگهی به راحتی می تواند در نتایج اولیه گوگل حضور یابد. شما به کمک رپورتاژ می‌توانید از جایگاه بالای وبسایت ها نزد گوگل استفاده مفید کنید. پس اگر شما در محتوای رپورتاژ آگهی خود اصول سئو را رعایت کنید و کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار دهید، براحتی می‌توانید رتبه خود را در گوگل بهبود دهید و به طبع آن باعث افزایش بازدید سایت خود شوید.

 

۷- رپورتاژآگهی هیچ وقت حذف نمی شود. یکی دیگر از مزایای اصلی رپورتاژ، بدلیل تاثیر آن بر روی سئوی سایت، ایجاد اثر دائمی است که بسیاری از روشهای تبلیغاتی از آن بی بهره اند. شما به کمک رپورتاژ می توانید تا مدتها در صفحه اول گوگل بمانید و برند خود را به افراد زیادی معرفی کنید. حتی اگر رپورتاژ آگهی شما بدلیل پست‌های جدیدتر به صفحات دیگر تنزل کند، باز هم لینکی که در رپورتاژ به وبسایت شما داده شده است دائمی و همیشگی است و برای همیشه می‌تواند تاثیر خود را روی سئوی سایت شما داشته باشد.

 

سایت لینک بگیر دات کام (www.linkbegir.com) ، مشاور شما در درج رپورتاژ آگهی در بیش از دویست و پنجاه سایت فعال و معتبر ایرانی است.