حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۸۸ اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی شدند

نیوزتل: دادگاهی در آلمان با رای خود اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را موظف کرده محتوای تبلیغاتی را با برچسب در پلت فرم مشخص کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، طبق رأی دادگاهی عالی در آلمان، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی که از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند باید پست های حاوی چنین محتوایی را با برچسبی خاص مشخص کنند. اینفلوئنسرها هزاران فالوئر دارند و برای تبلیغ کالاها در اینستاگرام مبالغ هنگفتی از شرکتها دریافت می کنند. این رأی دادگاه فدرال آلمان درباب پرونده ۳ اینفلوئنسر اینستاگرامی بود. طبق این رأی اگر اینفلوئنسری از شرکتی دستمزد نگیرد، می تواند بدون برچسب تبلیغات محصول را نشان دهد. دادگاه درباب یک اینفلوئنسر اعلام نمود که از آنجائیکه وی برای تبلیغ یک برند مربا پول دریافت کرده باید در این زمینه شفاف سازی می کرده است. اما دادگاه پرونده های یک مجری تلویزیونی و یک اینفلوئنسر دیگر که درباره یک اسباب بازی پستی منتشر نموده بودند را رد کرد. برای اینکه آنها پولی از شرکت تولید کننده اسباب بازی برای تبلیغ دریافت نکرده بودند. بدین سبب مجبور نبودند به پست های خود برچسب تبلیغاتی اضافه کنند. سال قبل اینستاگرام به توافقی با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) دست یافت تا با تبلیغات پنهان اینفلوئنسرها درتصاویر و ویدیو های اینستاگرامی روبرو شود.

منبع: