بازار لاستیک ایرانیان لاستیک ران فلت و یا پنچر رو

نیوزتل: با مرور زمان و افزایش آگاهی در این زمینه ، استفاده از این نوع لاستیک تنها در خودرو های لوکس و اسپرت رواج یافت و خودرو های شهری تمایلی به استفاده از این تکنولوژی نداشتند.

یکی از مشکلات ناخوشایند در حین رانندگی پنچر شدن تایر خودرو به وسیله صدمات جاده ای و وجود موانع حین حرکت می‌باشد که اجتناب ناپذیر است.

تعویض لاستیک خودرو با لاستیک زاپاس و خطرات حین حرکت یکی از مشکلات اساسی در این زمینه می‌باشد.

 

در زمان های گذشته وقتی هنور لاستیک تیوبلس به این شکل به تولید انبوه نرسیده بود اکثر خودرو های شهری و سواری از تیوب برای نگه داشتن حجم باد و فشار باد بین لاستیک و رینگ خودرو استفاده می‌کردند که پنچر شدن تیوب سبب خالی شدن ناگهانی باد می‌شد و اگر راننده در سرعت های بالا دچار این حادثه می‌شد ممکن بود کنترل خودرو ناممکن باشد .

 

اما با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و استفاده از لاستیک تیوبلس ، ایمنی تا حد زیادی افزایش یافت و در صورت پنچری لاستیک ، فرایند تخلیه باد مدت زمان بیشتری نسبت به حالت استفاده از تیوب به طول می‌انجامد و در نتیجه تا حد زیادی خطرات آن کاهش یافته اما هیچ گاه این خطرات به صفر نرسیده است .

 

در مسیر توسعه و ییشرفت تکنولوژی و خلاقیت بشر ، طراحان و مهندسین فعال در زمینه لاستیک و تایر به این نتیجه رسیدند که لاستیکی طراحی و تولید کنند که حتی در زمان پنچری و آسیب جاده ای نیز قابلیت خود را از دست ندهد و همچنان به صورت ایمن بتوان از آن استفاده کرد .

 

بازار لاستیک ایرانیان عرضه کننده انواع لاستیک کامیون و اتوبوس , انواع لاستیک سنگین و راهسازی در برندهای مختلف تنها کافی است با ما تماس بگیرید :

 

۰۲۱۳۳۵۳۰۴۸۲
۰۲۱۳۳۹۷۷۰۴۹
۰۹۳۵۴۰۰۷۰۰۷

بازار لاستیک ایرانیان

www.BazarLastik.com

 

نحوه تولید لاستیک ران فلت یا پنچر رو 

 

لاستیک پنچر رو : ابتدا برای دستیابی به این امر از فوم و مواد پلیمری درون محفظه خالی لاستیک استفاده کردند که سبب افزایش وزن و عدم بالانس و توازن در محور ها میشد . سپس از ادامه دستیابی به هدفشان از سیالی مشابه روغن با ویسکوزیته مشخص درون لاستیک استفاده کردند که در صورت ورود شی از جاده به درون لاستیک سبب پر شدن حفره ایجاد شده می‌شد . در نگاه اول این یک دستاورد بزرگ بود اما با تست و بررسی های مختلف و در سرعت های بالا، سیال روغن مانند درون لاستیک سبب تغییر گشتاور هر چرخ و در نهایت محور می‌شد و در نتیجه عمل کنترل کردن سرعت و پیاداری خودرو را دچار مشکل می‌کرد .

 

در نهایت یکی از معتبر ترین تولید کنندگان لاستیک در اروپا ، موفق شد بدنه ای برای لاستیک و تایر طراحی کند که دیواره آن آنقدر مستحکم باشد که در صورت خالی شدن تمام باد درون لاستیک، خللی در عملکرد لاستیک ایجاد نشود .

 

این سبک طراحی و تولید تایر به لاستیک ران فلت یا پنچر رو معروف شد . پس از آن هر یک از تولید کنندگان مطرح اروپایی اقدام به تغییر جزئیات و استفاده از این تکنولوژی بر روی تایر های خود کردند و هر یک نامی مختص خود به این نوع لاستیک پنچر رو نسبت دادند .

 

لاستیک Run on Flat  ، لاستیک RFT ، لاستیک ZP ، لاستیک Bulletproof و … نام هایی هستند که هر یک از شرکت های تولید کننده لاستیک ران فلت بنا به تولیدات خود به استفاده از این نوع تکنولوژی برای محصولات خود اختصاص دادند .

 

خرید لاستیک ران فلت

 

در ابتدای امر و با شروع تولیدات لاستیک ران فلت ویژگی ایمنی بسیار بالا و عدم نیاز به تعویض لاستیک در صورت آسیب جاده ای مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از خودرو سازان مطرح جهان برای خودروهایشان از این نوع لاستیک به عنوان لاستیک OE یا همان لاستیک فابریک استفاده کردند . اما با مرور زمان و افزایش آگاهی در این زمینه ، استفاده از این نوع لاستیک تنها در خودرو های لوکس و اسپرت رواج یافت و خودرو های شهری تمایلی به استفاده از این تکنولوژی نداشتند .

 

دلایل عدم استفاده همگان از لاستیک ران فلت را می‌توان موارد زیر دانست :

 

  • لاستیک ران فلت قیمت بالایی دارد
  • لاستیک ران فلت بسیار سنگین تر از لاستیک معمولی می‌باشد .
  • لاستیک ران فلت بعد از پنچر شدن غیر قابل استفاده است و حتماً باید تعویض گردد.
  • لاستیک ران فلت انعطاف ندارد و سبب خشکی و کوبش حین رانندگی می‌گردد .
  • تنها شرکت های معتبر اروپایی برای برخی از خودرو های لوکس و برخی از سایز های تایر اقدام به تولید لاستیک ران فلت می‌کنند .

 

دلایل فوق از جمله دلایلی هست که بیشتر خودروهای تولید شده در جهان حتی با برند های مطرح نیز از استفاده از لاستیک ران فلت برای خودرو های خود اجتناب می‌کنند و استفاده از لاستیک معمولی و زاپاس را به آن ترجیح می‌دهند .

 

اما لازم به ذکر است که لاستیک ران فلت برای بسیاری از خودرو های لوکس یکی از بهترین گزینه های انتخابی می‌باشد .

وب سایت بازار لاستیک ایرانیان فروشگاه آنلاین لاستیک در ایران به عنوان عرضه کننده لاستیک ران فلت فابریک بسیاری از خودرو ها از جمله لاستیک ران فلت بی ام و ، لاستیک ران فلت بنز ، لاستیک ران فلت مینی و … در ایران با آدرس وب سایت:   https://bazarlastik.com در دسترس تمامی ایرانیان عزیز می‌باشد .

جهت کسب اطلاع از قیمت لاستیک ران فلت پیرلی و یا لاستیک ران فلت میشلن و یا خرید لاستیک ران فلت با مشاوران بازار لاستیک ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

 

۰۲۱۳۳۵۳۰۴۸۲

۰۲۱۳۳۹۷۷۰۴۹

۰۹۳۵۴۰۰۷۰۰۷

بازار لاستیک ایرانیان