بر اساس اعلام یوتیوب؛ شناسایی یک میلیون ویدئوی دروغ پراکن کرونایی در یوتیوب

بیشتر از یک میلیون ویدئو در شبکه اجتماعی یوتیوب شناسایی شده که اطلاعات دروغ و جعلی در مورد ویروس کرونا را منتشر می کرده اند.

به گزارش نیوزتل به نقل از زد دی نت، بر مبنای اعلام یوتیوب از آغاز فوریه سال ۲۰۲۰ به این سو، بیشتر از یک میلیون ویدئوی حاوی اطلاعات دروغ در مورد ویروس کرونا شناسایی شده که از این سایت پاک شده، اما روند تولید و نشر چنین ویدئوهایی از راه یوتیوب کماکان ادامه دارد.
در این ویدیوها انواع روش های غلط و بی اساس و غیرعلمی برای درمان کرونا عرضه شده و در تعداد دیگری از آنها هم ادعا شده وجود ویروس کرونا به صورت کلی یک دروغ است و چنین ویروسی در دنیا وجود ندارد.
یوتیوب هر سه ماه یک مرتبه حدود ده میلیون ویدئو را از یوتیوب پاک می کند که بازدیدهای اغلب این ویدیوها تا پیش از پاک شدن از ۱۰ مورد فراتر نمی رود. این ویدیوها ناقض سیاست های یوتیوب هستند و در مجموع ۰.۱۶ تا ۰.۱۸ درصد از کل بازدیدهای یوتیوب به این ویدیوها اختصاص دارد.
به گفته نیل موهان مدیر امور محصولات یوتیوب سرعت این شبکه اجتماعی در زمینه پاک کردن ویدیوهای نامناسب کافی نیست و این در شرایطی است که در خیلی از این ویدیوها اطلاعات دروغ و نامناسب عرضه می شود.
پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم از شبکه های اجتماعی این کشور به دلیل تعلل در زمینه مقابله با ویروس و واکسن کرونا به شدت انتقاد کرده بود.

منبع: