نیوزتل: مجموعه ماهواره های اینترنتی شرکت وان وب همچنان در حال گسترش است و اخیرا ۳۴ ماهواره دیگر نیز از این شرکت به فضا ارسال شده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک سایوز (Soyuz) شرکت آریان اسپیس(Arianespace) بعد از دو روز تاخیر، روز شنبه ۱۱ اوت ۳۴ ماهواره شرکت وان وب را از پایگاه فضایی بایکونور(Baikonur) در قزاقستان به فضا برد.
این پرتاب در ابتدا قرار بود در روز پنجشنبه ۱۹ اوت صورت گیرد اما به علت بروز اشکالی به تاخیر افتاد.
این اشکال به سرعت رفع شد و زمان پرتاب این موشک به روز جمعه ۲۰ اوت موکول شد اما به درخواست شرکت وان وب این پرتاب بار دیگر به مدت ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد.
تمامی ۳۴ ماهواره که جمعا ۵ هزار و ۵۱۸ کیلوگرم وزن دارند طبق برنامه سه ساعت و ۴۵ دقیقه بعد از پرتاب از موشک سایوز جدا شدند و در مداری در فاصله ی ۴۵۰ کیلومتری از زمین قرار گرفتند. این ماهواره ها طی هفته های آینده به مدار مورد نظر منتقل می شوند و در فاصله ی هزار و ۲۰۰ کیلومتری از زمین قرار می گیرند.
هم اکنون ۲۸۸ ماهواره ی وان وب در فضا قرار دارد که همه ی آنها طی ۹ پرتاب توسط شرکت آریان اسپیس به فضا پرتاب شده اند.
هدف شرکت وان وب فراهم کردن دسترسی جهانی به اینترنت پر سرعت و با تاخیر کم است.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شرکت وان وب تا آخر سال ۲۰۲۱ قادر به اینترنت رسانی به نواحی شمالی کره ی زمین همچون اروپای شمالی، کانادا، آلاسکا، گرینلند و ایسلند خواهد بود.
وان وب رقبایی هم دارد شرکت اسپیس ایکس تابحال بیشتر از هزار و ۷۰۰ ماهواره ی استارلینک به فضا ارسال کرده است و آمازون هم می خواهد ۳ هزار و ۲۰۰ ماهواره برای برنامه ی کوپیر خود به فضا بفرستد.

منبع: