تولید ۱۰۰ دستگاه الکتروکاردیوگراف بوسیله ی یک شرکت دانش بنیان

به گزارش نیوزتل محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ۱۰۰ نمونه دستگاه الکتروکاردیوگراف شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری، حمیدرضا خردیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان قیمت تمام شده پایین تر و رفع نیاز مراکز درمانی به الکتروکاردیوگراف را مهم ترین انگیزه برای ساخت دستگاه دانست و افزود: بیشتر از ۳هزار نمونه از الکتروکاردیوگراف ۱۲ کاناله ایران ساخت، در مراکز درمانی متعدد سراسر کشور نصب شده درحال خدمت رسانی است.
این فعال فناور اضافه کرد: در این شرکت دانش بنیان سعی کردیم زمینه را برای ورود به بازارهای جهانی و گسترش سبد محصولات برای ارتقا و افزایش سهم خود در بازار فراهم نماییم.
برخورداری از خصوصیت های فراتر از نمونه خارجی
وی اضافه کرد: در حالیکه دستگاه خارجی الکتروکاردیوگراف از قطعاتی استفاده می نماید که تنها چند کشور آمریکایی و اروپایی قادر به تولید آن هستند، در نمونه ایران ساخت تمامی بوردهای الکترونیکی شامل تغذیه، مدارها، درایو چاپگر حرارتی، تقویت کننده ها و نرم افزارها در داخل کشور طراحی و بکار گرفته شده است.
خردیان افزود: قیمت تمام شده این دستگاه با ۵۰درصد نمونه خارجی حتی با نمونه های چینی قابل رقابت است.
مدیر شرکت دانش بنیان افزود: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه برای ساخت دستگاه و ساخت قالب ها فراهم گشته است و این دستگاه با دریافت استاندارد اروپایی راه خویش را به سمت بازار جهانی و صادراتی هموار کرده است.
به گفته وی، هم اکنون برای تولید ۱۰۰ نمونه از این دستگاه، حمایت مالی و توسعه بازار صورت گرفته است.
وی افزود: سال قبل این دستگاه در کنار ۲۰ طرح حوزه سلامت و با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی گردید.

منبع: