نیوزتل: ایستگاه فضایی جدید چین در شرف دیدار نخستین بازدیدکنندگان انسانی خود است. فضانوردان ماموریت Shenzhou 12 ساعاتی پیش سوار بر روی موشک لانگ مارچ ۲F زمین را به مقصد ایستگاه فضایی درحال ساخت چین ترک کردند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، سه فضانورد به اسامی نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo)در این ماموریت حضور داشتند.
چین این سه فضانورد را به سمت ماژول ایستگاه فضایی “تیانه”(Tianhe)) فرستاد و مقرر است آنها به مدت سه ماه در این ماژول ایستگاه فضایی بمانند و انواع آزمایشات و کارهای نگهداری را انجام دهند.
Tianhe یکی از سه بخش اصلی نخستین ایستگاه فضایی توسعه یافته چین است که با ایستگاه فضایی بین المللی رقابت می کند.
ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در صورتیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود اختتام دهد.
چین می خواهد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل گردد تا با رقبای خود همچون ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می چرخد، ​​ایجاد کند.
چین می خواهد تا آخر سال بعد ایستگاه فضایی خودرا کامل کند و از آن برای انجام آزمایش های علمی در وضعیت بی وزنی استفاده نماید. ایستگاه فضایی چین ۲۰ مایل(۳۲ کیلومتر) بالاتر از ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد. ایستگاه فضایی چین در فاصله ی ۲۵۰ مایلی(۴۰۲ کیلومتر) زمین قرار گرفته است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: