یک مقام مسئول در معاونت علمی : بیشتر متخصصان ایرانی مقیم خارج تمایل به بازگشت دارند

به گزارش نیوزتل معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اعلان اینکه بیشتر ایرانیان مقیم خارج تمایل به بازگشت دارند، اظهار داشت: تا حالا ۱۸۰۰ محقق به کشور بازگشتند.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، سید علی حسینی امروز در نخستین رویداد مجازی برنامه متخصصان خارج از کشور که بصورت آنلاین در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، انجام شد اظهار داشت: برنامه بازگشت کارآفرینان و متخصصان ایرانی مقیم خارج را از سال ۹۴اجرایی کردیم.
وی با اعلان اینکه در امتداد اجرای این برنامه تجربیات کشورهایی مانند هند، چین، کره جنوبی، تایوان و کره جنوبی را مورد بررسی قرار دادیم، اظهار داشت: در کنار این بررسی، پرسشنامه ای را تدوین کردیم که ۴۵۰۰ دانشجو این پرسشنامه را پرکردند و بررسیهای ما نشان داد ۸۳درصد آنها تمایل به بازگشت دارند.
حسینی افزود: همین طور این بررسی ها نشان داد ۷۰ درصد نیز مشتاق همکاری با ایران در امتداد پیشرفت کشورشان هستند.
معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: تا حالا بیش از ۸ هزار نفر از پژوهشگران مقیم خارج درخواست همکاری خودرا ارسال کردند اما ۱۸۵۰ نفر از این متخصصان به کشور بازگشتند. به گفته ی ایشان، ۱۲۳۰ نفر در دوره پسا دکتری، ۲۴۰ نفر در طرح فناورانه، ۲۷۰ نفر بعنوان استاد مدعو، ۲۵۰ نفر در قالب فرصت مطالعاتی و ۴۲۰ نفر در قالب استادیاران جوان تقاضای همکاری با ایران داشتند.

منبع: