آمریکا به دنبال ارسال مهمات جنگی با کمک موشک های فضایی!

به گزارش نیوزتل نیروی هوایی و نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا موشک ها را بعنوان راهی برای ارسال مهمات به مناطق غیر قابل دسترس جنگی در نظر گرفته اند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، طی پروژه ی ونگارد(Vanguard) به رهبری آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی(AFRL) راه های استفاده از موشک های تجاری برای مأموریت های لجستیک بررسی می شود.
یکی از موارد اساسی در عملیات های نظامی لزوم تأمین تجهیزات و راهی برای انتقال آنها است. حتی توانمندترین ژنرال ها هم شاهد کم شدن سرعت نیروهایشان هنگام فاصله گرفتن از منابع غذایی، سوخت و مهمات مورد نیاز هستند.
مشکل این جاست که در زمان جنگ و فجایع به صورت معمول شرایط برای تأمین و انتقال تجهیزات بسیار دشوار است. هدف مورد نظر امکان دارد بسیار دور و در کشوری با شرایط نامناسب باشد یا امکان دارد زمان کمی برای ارسال مهمات وجود داشته باشد. بنابراین برنامه ریزان به دنبال یافتن راه هایی بسیار سریع و انعطاف پذیر برای انتقال مهمات هستند.
از دهه ۱۹۶۰ تابحال وزارت دفاع آمریکا موشک ها را بعنوان راهی سریع برای انتقال مهمات و سربازان به مناطق دور دست در نظر دارد. این موشک ها می توانند به مدار رفته و سپس در منطقه ی مورد نظر فرودی کنترل شده داشته باشند.
با این وجود در آن سالها فناوری آپولو هنوز قادر به انجام این مأموریت نبود و موشک ها در مراحل اولیه ساخت خود به سر می بردند و بسیار گران بودند. حالا پروژه ی راکت کارگو ونگارد(Rocket Cargo Vanguard) بار دیگر نگاهی به این ایده دارد.
برای انجام این پروژه آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی به دنبال یافتن راهی برای فرود آوردن موشک در نزدیکی کارکنان و سازه ها، ساخت محفظه باری که بتوان به سرعت آنرا پر و تخلیه کرد و همینطور به دنبال یافتن راهی برای انداختن محموله از هوا بر روی زمین است.
هدف از استفاده ی موشک های تجاری کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ساخت نمونه های نظامی است.

منبع: