با یک دستگاه ایرانی ممکن می شود؛ حذف عوامل بیماری زا از هوا با فناوری نانو

به گزارش نیوزتل سامانه تصفیه هوا که در آن از فناوری نانو برای بهبود کیفیت هوا استفاده شده به تولید رسید.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، با شیوع کرونا، مبحث کیفیت هوای تنفسی اهمیت بیشتری در سطح جامعه پیدا کرده و خیلی از مردم به دنبال بهبود کیفیت هوای تنفسی در فضاهای داخلی ساختمان هستند. خیلی از دستگاههای تصفیه هوا نمی توانند ذرات بسیار کوچک را از بین ببرند در حالیکه بخشی از عوامل بیماری زا دارای ابعاد کمتر از یک میکرون هستند.
یک شرکت دانش بنیان توانست سامانه تصفیه هوا را تولید نماید که می توان از آن برای تصفیه هوا فضای داخل خانه استفاده نمود. در این دستگاه ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضدباکتری ایجاد می شود، مشابه اکسیداسیون و یونیزاسیونی که در حین فرایند طبیعی تابش نور خورشید به وجود می آید. این خصوصیت یونیزاسیون با واکنش های فوتوکاتالیستی عناصر موجود در این سامانه ترکیب شده است تا اثربخشی کل سیستم ارتقاء پیدا کند. این دستگاه ها اکسیدکننده های سازگار با محیط زیست را برای از بین بردن آلودگی های موجود در هوا و روی سطوح استفاده می نماید.
این سامانه تصفیه هوا کنترل مداوم ذرات ریز معلق در هوا، باکتری های موجود در هوا، VOCها و عوامل بیماری زا را به صورت ایمن و اقتصادی انجام می دهد. یکی مزیت های این فناوری آن است که نیازی به تعویض فیلتر ندارد و از مواد شیمیایی پاک کننده بی نیاز است. همینطور مصرف انرژی این سامانه کم بوده و هزینه های نگهداری آن هم پایین است.
این سامانه قادر به حذف ذرات کمتر از ۰٫۳ میکرون بوده و می تواند بیشتر از ۹۹ درصد از عوامل بیماری زا و ترکیبات آلی فرار را از بین ببرد.
این سامانه تصفیه علاوه بر فضای داخلی منازل، در صنایع غذایی و کشاورزی، هتل ها و مراکز تفریحی، ساختمان های تجاری و حتی شرکتهای حمل و نقل نظیر اتوبوس ها هم قابل استفاده می باشد.