نماینده مجلس: بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم

به گزارش نیوزتل نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم بطوریکه می توانند هزار میلیارد تومان بصورت وام از بانک ها بگیرند و به شرکتها اختصاص دهند.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، علیرضا منادی سفیدان امروز در رویداد «پیوند» که بصورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شد اظهار داشت: دنیا دنیای رقابت است و همه کشورها، کشور ما را زیر نظر دارند. وقتی که دانشمندان ما را ترور می کنند یعنی این کشورها زورشان به کشور ما نمی رسند و درصدد برمی آیند که آنها را حذف فیزیکی کنند تا از ما جلو بزنند یا جلوی ما را بگیرند.
وی با اعلان اینکه ما با کشورهای همسایه در رقابت هستیم، اظهار داشت: کشورهای همسایه هم در تولید مقاله و هم با شرکت های ایرانی در حال رقابت هستند که جلو بزنند.
به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، رتبه ایران در زمینه تولید مقاله در حوزه علوم پایه و مهندسی ۱۳ و ۱۴ و در زمینه علوم انسانی ۳۰ است.
منادی سفیدان اظهار داشت: ما باید بصورت یک زنجیره تامین یکپارچه فعالیت نماییم و در این راستا با افزایش بودجه معاونت علمی و فناوری مبلغ ۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم؛ همین طور در صدد برآمدیم تا بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دهیم بطوریکه حالا هزار میلیارد تومان بصورت وام از بانک ها بگیرند و به شرکتها اختصاص دهند.
وی اشاره کرد: تلاش می نماییم تا سازمان برنامه این مبلغ را صندوق و معاونت علمی اختصاص دهد.
منادی سفیدان با اعلان اینکه وزارت علوم نقطه مهم در جریان ملی و علمی کشور است، اظهار داشت: لازم است که هسته های فناور در دانشگاه ها شکل بگیرند و ارتباط خوبی با سرمایه گذاران داشته باشند.
وی اشاره کرد: در سال قبل ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان توانستند فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی داشته باشند.
نماینده مجلس اضافه کرد: شرکت های نزدیک دانشگاه صنعتی شریف هم که در ۲۵۰ هکتار مستقر هستند در سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و ۳ هزار نفر در همین دانشگاه مشغول به کار شدند.
به گفته وی این ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان به هیکل ایران نمی آید (برازنده ایران نیست) اظهار داشت: صاحبان دانش بنیان باید بدانند که در صندوق تسهیلات و خدماتی ارائه می شود تا از این خدمات به خوبی بهره ببرند.
وی با اعلان اینکه جریان علمی تا قبل از اینها در کشور جریان نامنظمی بود اضافه کرد: اما حالا برمبنای قانون های مشخص و بصورت منظم کارهای علمی و پشتیبانی از آنها انجام می گیرد برای اینکه حاکمیت علمی باید یکپارچه باشد و این برازنده کشور است.
وی اشاره کرد: لازم است که شرکت های دانش بنیان هم در زمینه علوم انسانی شکل بگیرند برای اینکه در خیلی از موارد وجود شرکت های دانش بنیان فعال دراین زمینه می تواند مثمر ثمر واقع شود.

منبع: