وان وب ۳۶ ماهواره دیگر به مدار فرستاد

موشک سایوز، ۳۶ ماهواره ی جدید وان وب(OneWeb) را شب ۲۵ آوریل، به فضا فرستاد تا مجموعه ی ماهواره های این شرکت را گسترش دهد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، این موشک در ساعت ۶: ۱۴ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲: ۴۴ بامداد دوشنبه به وقت تهران) از پایگاه فضایی وستوچنی(Vostochny) در شرق روسیه از زمین برخاست. این مجموعه به مدار نزدیک قطب رفتند و به مجموعه ای از ماهواره ها در ارتفاع حدود ۴۵۰ کیلومتری پیوستند.
نمایندگان این شرکت اعلام نمودند که تمامی ۳۶ ماهواره چهار ساعت بعد از پرواز به درستی در جای خود مستقر شدند.
مسئول پرتاب شرکت سایوز در اطلاعیه ای اظهار داشت: شرکت وان وب می خواهد که اینترنت را به سراسر جهان برساند و این کار را با ایجاد مجموعه ای از ماهواره ها در مدار نزدیک به زمین انجام خواهد داد.
این شرکت افزود، وان وب امیدوار است با استقرار این مجموعه در فضا کاربران از اینترنت ۵G، LTE، ۳G و Wi-Fi بهره مند شوند و اینترنت پرسرعت بر روی آسمان، آب ها و زمین فراهم گردد. همینطور وان وب می خواهد تا آخر سال جاری خدمات خویش را گسترش دهد و به مناطقی همچون شمال انگلستان، آلاسکا، کانادا، شمال اروپا، گرینلند، ایسلند و قطب شمال برساند.
این پرتاب که “ST۳۱” نام دارد ششمین ماموریتی است که شرکت سایوز برای وان وب انجام داده است. با استقرار این مجموعه ماهواره ای جدید حالا ۱۸۲ ماهواره وان وب در مدار قرار دارند و وان وب می خواهد این عدد را به ۶۵۰ برساند. وان وب می خواهد تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ اینترنت را برای کاربرانی که در عرض ۵۰ درجه ی جغرافیایی هستند فراهم آورد و می گوید که در سال ۲۰۲۲ شاهد سرویس دهی جهانی خواهیم بود.

منبع: