همکاری چین و آمریکا برای مقابله با گرمایش زمین

به گزارش نیوزتل چین و آمریکا اعلام نمودند باوجود همه اختلافات خود با تشکیل یک گروه کاری مشترک برای مقابله با روند نگران کننده گرمایش زمین همکاری می کنند.

به گزارش نیوزتل به نقل از سی جی تی ان، به دنبال نشست تنش آلود مقامات چین و آمریکا در آلاسکا و در شرایطی که انتظار نمی رفت توافقی جدی بین این دو کشور بر سر مسائل مهم شکل بگیرد، اعلام همکاری قطعی دو طرف برای مقابله با گرمایش زمین باعث امیدواری شده است.
پیش از این در ماه فوریه و در جریان گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شیء جین پینگ رئیس جمهور چین، دو طرف بر همکاری در بعضی زمینه ها مانند گرمایش زمین تاکید نمودند. سرانجام روز گذشته تشکیل کمیته کاری مشترک دو کشور برای مشخص کردن زمینه های همکاری برای مقابله با گرمایش زمین تأیید شد.
چین با جمعیت گسترده ۱.۴ میلیارد نفری متعهد به کاهش تولید گازهای گلخانه ای تا پیش از سال ۲۰۳۰ شده و وعده داده که تا سال ۲۰۶۰ میزان تولید دی اکسید کربن در این کشور به صفر برسد. آمریکا هم وعده داده تا سال ۲۰۵۰ چنین وعده ای را عملیاتی کند.
وزارت محیط زیست چین ماه گذشته زی ژنه هوا را بعنوان نماینده ویژه چین در امور در ارتباط با گرمایش زمین منصوب نمود. وی که ۷۱ ساله است از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ در تمامی مذاکرات مهم چین با دیگر کشورها در زمینه گرمایش زمین شرکت داشته است.

منبع: