سکوی پرتاب شناور ایلان ماسک احیانا امسال اجرائی می شود

نیوزتل سکوی پرتاب شناور ایلان ماسک احیانا امسال اجرائی می شود
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بنا به جواب “ایلان ماسک” به یک خبرنگار در توییتر، پلتفرم پرتاب شناور “اسپیس ایکس” می تواند در اواخر سال جاری شروع به کار کند.
سکوهای نفتی که احیانا اوایل سال جاری توسط “ایلان ماسک” خریداری شده است، بعنوان سکوهای پرتاب پروازهای منظم نقطه به نقطه موشک “استارشیپ”(Starship) شرکت “اسپیس ایکس” و بعنوان نسل بعدی سکوی پرتاب این شرکت عمل خواهدنمود و یکی از آنها ممکنست تا آخر سال مورد بهره برداری قرار بگیرد.
بعد از آماده شدن این سکوها، موشک “استارشیپ” افراد را از این سکوهای شناور به جو خارجی زمین هدایت خواهدنمود و مهم تر از همه اینکه زمان انجام مراحل پروازهای فضایی را از تقریباً یک روز کامل به تقریباً ۳۰ دقیقه می کاهد.
دلیل استفاده “اسپیس ایکس” از سکوهای نفتی شناور جلوگیری از ایجاد مزاحمت در محیط محلی است و این بدان معناست که سکوهای پرتاب در آینده نزدیک شناور خواهند بود.
“ماسک” قبلاً در مورد برنامه های خود برای سکوهای پرتاب شناور صحبت کرده بود و اخیراً دو دکل نفتی از کار افتاده به نام “فوبوس” و “دیموس” را که نام دو قمر مریخ است، خریداری کرد.
هم اکنون این دو سکوی نفتی برای سازگاری با پرتاب موشک “استارشیپ” تحت یک مقاوم سازی جامع قرار گرفته اند و در خلیج مکزیک مستقر می شوند.
در صورتیکه این کارآفرین میلیاردر به هدف گذاری و ارائه جدول زمانی بیش از اندازه خوش بینانه شهرت دارد، خیلی از پیش بینی های وی با دقت شگفت آوری از اواخر سال قبل میلادی به حقیقت پیوسته است.
البته منظور “ماسک” از “عملیات محدود” در مورد این سکوهای شناور واقعاً روشن نیست، چونکه می تواند به مفهوم پرتاب های آزمایشی نمونه اولیه “استارشیپ” در آینده باشد یا می تواند به این معنا باشد که این سکوهای نفتی شناور به ایستگاه های پرتاب رسمی تبدیل می شوند.
“ماسک” بر برنامه های خود برای قرار دادن صفحه های پرتاب شناور در سراسر جهان احتمالاً حتی در شهر نیویورک تاکید کرده است.

منبع: