نمایشگاه CES۲۰۲۱، عینک هوشمند لنوو، دنیای حقیقت افزوده را متحول می کند

به گزارش نیوزتل شرکت ˮلنووˮ، یک عینک هوشمند حقیقت افزوده عرضه کرده که پیشرفته ترین نمونه در نوع خود است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “لنوو”(Lenovo) در نمایشگاه CES ۲۰۲۱، از یکی از جدید ترین نمونه های محصولات گروه معروف به “ThinkReality” خود رونمایی می نماید. این محصول، یک عینک هوشمند است که لنوو آنرا یکی از پیشرفته ترین و تطبیق پذیرترین عینک های هوشمند برای مشتریان می داند.
به قول لنوو، این عینک هوشمند معروف به “ThinkReality A۳” را می توان برای کاربردهایی مانند تجسم گرایی سه بعدی و حقیقت افزوده در جهانی که به دنبال پذیرفتن فناوری های نوین برای همکاری هوشمند است، مورد استفاده قرار داد.
این محصول جدید برخلاف اولین مدل ThinkReality معروف به “A۶” که به هدست های معمولی شباهت داشت، بیشتر شبیه به یک عینک آفتابی است. شرکت ها می توانند این عینک را با فریم صنعتی لنوو اصلاح کنند تا بادوام تر و ایمن تر شود.
قدرت عینک ThinkReality A۳، با کمک پلت فرم “XR۱ اسنپدراگون کوالکام”(Qualcomm Snapdragon XR۱) مخصوص هدست های حقیقت مجازی و حقیقت افزوده تأمین می شود که می تواند تا پنج نمایشگر با وضوح ۱۰۸۰، یک دوربین هشت مگاپیکسلی که ویدئوهای با کیفیت ۱۰۸۰ را عرضه می دهد و همینطور دوربین های مداربسته “فیش آی”(fish-eye) را که برای ردیابی اتاق مورد استفاده قرار می گیرد، پشتیبانی کند.
این عینک باید به کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه هوشمند “موتورولا”(Motorola) متصل شود که به پردازنده “اسنپدراگون کوالکام ۸۰۰”(Qualcomm Snapdragon ۸۰۰) مجهز هستند و برای کار کردن به یک کابل “USB-C” متصل می شوند.
همان گونه که انتظار می رود، نسخه متصل به کامپیوتر شخصی این عینک، از نرم افزارها و اپلیکیشن های ویندوز استفاده می کند؛ در حالیکه نسخه “A۳ Industrial” آن، به پلت فرم نرم افزاری ThinkReality موتورولا تکیه دارد تا وظایف در ارتباط با حقیقت افزوده، بدون دخالت دست انجام شوند.
لنوو، برنامه های گوناگونی را برای این عینک در صنایع در نظر دارد و اعتقاد دارد که می توان از آن در هر جا که فضا و حریم خصوصی محدود می شود، استفاده نمود. بعنوان مثال می توان این فناوری را در کارخانه ها، کتابخانه ها و خرده فروشی ها به کار برد.
از آنجائیکه هدف از عرضه این فناوری، استفاده شرکتی است، لنوو هنوز قیمتی را برای مصرف کننده اعلام نکرده است اما اعلام نموده که نسخه A۳، از اواسط سال ۲۰۲۱ در بازارهای منتخب سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

منبع: