امکانات جالب اولین ایستگاه شارژ خودروهای تمام الکتریکی در انگلیس پمپ بنزینی که بنزین ندارد!

نیوزتل: نخستین مرکز شارژ خودرو های تمام الکتریکی که در انگلیس تولید شده امکانات تفریحی و سرگرمی ویژه ای دارد که آنرا از تمام ایستگاه های مشابه متمایز می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این مجموعه تفریحی و سرگرمی شارژ خودرو های برقی در شهر اسکس(Essex) انگلیس افتتاح شده است. این مجموعه دارای اتاق های مجهزی با نور کم است و گیاهان استوایی در بیرون و کف پوش هایی از جنس چوب کاج در داخل موجب ویژه بودن این مکان می شود.
موارد عجیب دیگری نیز وجود دارد، مانند مراکز اجتماعات آکوستیک، بالشتک برای نشستن روی زمین و وجود دوچرخه های ثابت ورزشی رایگان. علاوه بر مراکز فروشگاهی معروف، حتی یک شعبه از اداره پست نیز وجود دارد. این فضاها بیشتر شبیه به مرکز یک شرکت اینترنتی بزرگ یا یک آژانس تبلیغاتی است تا یک پمپ شارژ خودرو.
بدون شک طی چند سال دیگر، هرچه تعداد بیشتری از ما به وسایل نقلیه الکتریکی روی می آوریم فکر خواهیم کرد که کاملا عادی است روی یک صندلی راحت بنشینیم، کاپوچینو بنوشیم در صورتیکه همزمان خودروی ما سوختگیری می کند و اینها فقط کسری از هزینه یک باک بنزین خرج دارد.

هم اکنون، همه چیز تازه و عجیب است. در صورتیکه به ندرت پیش می یاید مشتریان صف بکشند، تعداد انگشت شماری را مشاهده می نماییم که بسیار خوشحال به نظر می رسند.
با این همه شما روزی در کنار یک مکان مشابه پمپ بنزین خودرو را کنار می زنید، چیزی شبیه به نازل بنزین را برمی دارید کارت اعتباری را می کشید و ماشین را ترک می کنید و برای ارسال چند ایمیل، خرید کردن یا استفاده از دوچرخه های ورزشی ثابت داخل می روید.
شارژ متوسط اتومبیل الکتریکی در خانه ممکنست ساعت ها طول بکشد، اما این پمپ ها یا “سوپرشارژرها” هم اکنون ظرف ۲۰ دقیقه ۵۰ کیلووات شارژ فراهم می کنند که برای یک سفر ۲۰۰ مایلی(۳۲۰ کیلومتر) کافی است.
این با ۲۴ پنی برای یک کیلووات که برابر با ۶ پنی در هر مایل است، هزینه ای کمتر از نصف یک وسیله نقلیه بنزینی را دارد و دیگر خبری از کثیف شدن کفش ها با بنزین و دیگر مواد آلوده نیست.
شخصی که سازنده این ایستگاه است تاکید دارد که سرعت پیشرفت فناوری به دو نتیجه گریزناپذیر منجر می شود: شارژ یک ماشین الکتریکی سریع تر و ارزان تر خواهد شد.

تودینگتون هارپر(Toddington Harper) بنیانگذار و مدیر اجرائی شرکت “گریدسرو”( Gridserve)، شرکت انرژی های تجدیدپذیر سازنده این مجموعه ۱۰ میلیون پوندی، می گوید: ما از صفر آغاز نموده ایم اما مدتی طولانی اندیشیدیم که مردم از فضایی این چنینی چه می خواهند.
یکی از نخستین سوالاتی که از خود پرسیدیم این بود: آیا همه پمپ بنزین ها باید فضاهایی ناخوشایند باشند؟ اساسا این طور نیست.
این نخستین مرکز از زنجیره ۱۰۰ ایستگاه خدمات مشابه در سراسر انگلستان است که با پشتیبانی شرکت بزرگ اجاره خودرو هیتاچی کپیتال(Hitachi Capital) که برق اتومبیل های اجاره ای را رایگان تامین خواهد کرد، برنامه ریزی شده است. دولت انگلیس نیز پنج میلیون پوند در این طرح سرمایه گزاری نموده است.

منبع: