در یک نشست مشترک؛ چالش های صنعت داروی ایران و اندونزی مطرح می شوند

فرصت ها و چالش های صنعت دارو در یک همکاری مشترک بین المللی با اندونزی بررسی می شود تا این صنعت با ظرفیت های چندجانبه کشورها توسعه یابد.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست فناوری و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش هستند تا با کمک ظرفیت های بین المللی فرصت ها و چالش های صنعت دارو را رفع کنند. در این راستا پنجمین نشست تجاری مشترک ایران و اندونزی در حوزه سلامت با همکاری این دو نهاد برگزار می گردد.
در این رویداد مقرر است چالش های صنعت دارو در یک نشست دوجانبه بررسی و راه کارهای نوینی برای آن عرضه شود.
پنجمین نشست تجاری مشترک ایران و اندونزی در حوزه سلامت ۲۵ آذرماه سالجاری با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد. همینطور معاون توزیع و تولید دارو و همینطور معاون بیمه و تأمین مالی وزارت بهداشت کشور اندونزی به همراه یکی از فعالان اندونزیایی صنعت دارو در این رویداد حضور دارند.
بازار دارو در اندونزی از رشد سالیانه ۵.۰۴ درصد برخوردار می باشد. هم اکنون ۲۱ درصد بازار دارویی اندونزی در اختیار شرکتهای داخلی است و ۱۱ درصد آنرا هم شرکتهای خارجی پوشش می دهند. برگزاری این گونه رویدادها تسهیل گر مسیر صادرات محصولات دارویی دانش بنیان های ایرانی به این کشور می تواند باشد.

منبع: