طی ۸۰۰ کیلومتر با ۲۵ دقیقه شارژ؛ رکورد سرعت شارژ خودرو های برقی شکسته شد

نیوزتل: شرکت لوسید موتورز مدعی شده خودروی برقی جدید آن موسوم به لوسید ایر رکورد سرعت شارژ این خودرو ها را شکسته و شتاب صفر تا صد آن هم ۲٫۵ ثانیه است.

به گزارش نیوزتل به نقل از انگجت، لوسید ایر که رونمایی از آن ماه آینده صورت می گیرد می تواند با یک دفعه شارژ ۸۳۲ کیلومتر را طی نماید که نسبت به قدرتمندترین خودرو های برقی که معمولاً با یک دفعه شارژ بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی می کنند، پیشرفت چشمگیری شمرده می شود.
شارژر این خودرو در هر یک دقیقه انرژی لازم برای پیمودن ۳۲ کیلومتر را در باتری های خودروی مذکور ذخیره می کند. این موفقیت ناشی از استفاده از تکنولوژی جدید ۹۰۰ وی و نیز شارژر سریع دی سی است. بدین سبب این خودرو با ۲۶ دقیقه شارژ باتری می تواند بیش از ۸۳۰ کیلومتر را طی نماید. در صورت استفاده از شارژر ای سی سرعت شارژ لوسید ایر به ۱۳۰ کیلومتر در ازای هر ساعت شارژ می رسد.
این شرکت برای تولید این خودرو و نیز تأسیس ایستگاه های شارژ آن در حال مذاکره با شرکت هایی همچون فولکس واگن، الکتریفای و غیره است و می خواهد زمینه استفاده از ایستگاه های شارژ خودرو های برقی الکتریفای را در سراسر آمریکا فراهم آورد. این شرکت می خواهد ۲۰۰۰ ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی در ایالات متحده تأسیس کند.

منبع: