مالک اپلیکیشن چینی: هنوز درباره فروش تیک تاک تصمیم نهایی نگرفته ایم

به گزارش نیوزتل در شرایطی که گفته می شود مایکروسافت قصد خرید اپلیکیشن چینی تیک تاک را دارد، بایت دنس مالک این اپلیکیشن می گوید هنوز در این مورد تصمیم نهایی را نگرفته است.

به گزارش نیوزتل به نقل از سی جی تی ان، ژانگ ییمینگ مؤسس و مدیرعامل بایت دنس در این مورد گفته است: ما با فروش تیک تاک در آمریکا موافق نیستیم، چونکه همیشه به حفاظت از داده های کاربرانمان متعهد بوده ایم و این پلت فرم را بی طرف و شفاف نگه داشته ایم.
وی در یادداشتی که برای کارکنان این شرکت ارسال کرده، افزوده است: ما هنوز در این حوزه به توافق نهایی نرسیده ایم. اما با عنایت به شرایط فعلی بین المللی ما باید با دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت فعالیت تیک تاک و هم تصمیم کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا در این حوزه مواجه شویم. در عین حال ما از هیچ احتمالی نمی گذریم.
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: با اینکه ما بارها تاکید کرده ایم که بایت دنس یک شرکت خصوصی است و می توانیم برای رفع نگرانی های آمریکایی ها راهکارهای فناورانه پیشنهاد دهیم، اما درخواست طرف آمریکایی برای فروش تیک تاک به یک شرکت در این کشور به قوت خود باقی است.
مایکروسافت روز گذشته از تمایل خود برای خرید نرم افزار چینی تیک تاک از بایت دنس اطلاع داده بود. منابع خبری غربی از نهایی شدن تصمیم در این حوزه تا ۱۵ سپتامبر اطلاع داده بودند. ترامپ روز گذشته از فرصت ۴۵ روزه به تیک تاک و مایکروسافت برای جمع بندی در این حوزه اطلاع داده بود. در عین حال تیک تاک بارها تاکید کرده هیچ رابطه ای با دولت چین ندارد و اطلاعات خصوصی کاربرانش را در اختیار دولت این کشور قرار نمی دهد.

منبع: