شیشه های نشکن برای موبایلهای آینده تولید می شود

نیوزتل: شرکت کرنینگ از تولید نسل جدیدی از شیشه های نشکن برای نصب بر روی گوشیها و تبلت ها آگاهی داده که در صورت سقوط از ارتفاع دو متری هم نمی شکنند.

به گزارش نیوزتل به نقل از ورج، شیشه های نشکن مذکور که ویکتوس نام گرفته اند نه فقط در مقابل سقوط از ارتفاع دو متری مقاوم هستند، بلکه ضد خش نیز هستند.
سامسونگ و اپل دو شرکتی هستند که قصد دارند در نسل جدید گوشیهای گلکسی و آیفون خود از این شیشه های نشکن و ضد خش استفاده کنند. شرکت کرنینگ می گوید این نخستین به روزرسانی جدی شیشه های نشکن تولیدی این شرکت ظرف شش سال اخیر است.
آخرین بار این شرکت در سال ۲۰۱۴ شیشه های گوریلا گلس ۳ را عرضه نمود که مقاومت خوبی در صورت سقوط از ارتفاع نیم متری داشتند. اما نسل بعدی این شیشه ها موسوم به گوریلا گلس ۴، ۵ و ۶ تفاوت کیفی چندانی با گوریلا گلس ۳ نداشتند.
کرنینگ می گوید شیشه های ویکتوس در مقایسه با گوریلا گلس ۶ تا دو برابر بیشتر در مقابل خراشیده شدن مقاوم است. همین طور مقاومت این شیشه ها در مقایسه با تولیدات شرکت های رقیب تا ۴ برابر بیشتر است و بطور قطع در صورت سقوط از ارتفاع دو متری نمی شکند.
زمان دقیق عرضه این شیشه ها مشخص نشده و فقط اعلام شده که آنها ظرف چند ماه آینده عرضه می شوند. شیشه های مذکور در چارچوب لایه هایی نازک بر روی نمایشگرها چسبانده می شوند.

منبع: