ارسال یک ماهواره واسط برای گفتگو با فضانوردان در ماه

نیوزتل: یک شرکت جدید می خواهد یک ماهواره مخابراتی برای گفتگو با فضانوردانی که به ماه قدم خواهند گذاشت، به فضا بفرستد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا می خواهد تا سال ۲۰۲۴ انسان را به ماه برگرداند، اما هنوز سوالات زیادی در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد. یک چالش این است که برقراری ارتباط بین زمین و ماه به تجهیزات سنگین و گران قیمت نیاز دارد.
حالا یک شرکت جدید موسوم به شرکت ارتباطات فضایی “کام استار”(CommStar) می خواهد بار سنگین ساخت و مدیریت این تجهیزات را از دوش دولت و سرمایه گذارهای فضایی خصوصی بردارد.
این شرکت امروز اعلام نمود می خواهد یک ماهواره رله(تقویتی) موسوم به “CommStar-۱” را به فضا پرتاب و در مدار مستقر کند که می تواند بعنوان زیرساخت ارتباطی برای ماموریت های فضایی قابل استفاده باشد.
این شرکت امیدوار است ماهواره “CommStar-۱” را تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند. این ماهواره قادر به تقویت انتقال ارتباطات نوری و فرکانس رادیویی بین ماه و زمین است و در نهایت می تواند ارتباطات فراتر از ماه را تسهیل کند.
از نظر تئوری، دولت ها و سایر شرکت های فضایی خصوصی با بهره گیری از “CommStar-۱” قادر خواهند بود منابع بیشتری را به جنبه های دیگر ماموریت های خود معطوف کنند. به این ترتیب، شرکت “CommStar” در یاری رساندن به ناسا پا جای پای شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) می گذارد که اخیرا دو فضانورد ناسا را ​​به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرد.
این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: ماهواره “CommStar-۱” یک گام اساسی توسط بخش خصوصی در تسریع در انتقال دولت به خروج از ساخت و بهره برداری از زیرساخت های ارتباطی با تامین مالی مردمی که مالیات می دهند و استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی است.
این شرکت در حال همکاری با شرکت “Thales Alenia Space” برای طراحی نخستین ماهواره خود است و می خواهد در نهایت شبکه ای از ماهواره های ارتباطی را به کار بگیرد.

منبع: