رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا: نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر مشخص می شود

به گزارش نیوزتل رئیس کمیته علمی کرونا با اعلان اینکه از همان زمان شیوع کرونا، تحقیقات روی تاثیر دارو بر درمان این بیماری آغاز شد، بیان کرد: نتایج این تحقیقات تا یک ماه دیگر مشخص می شود.

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: تحقیقات روی تأثیر داروهای مختلف بر کرونا از همان آغاز شیوع بیماری توسط پژوهشگران کشور آغاز شد و الان هم در حال بررسی هستند.
وی با اعلان اینکه می بایست دو گروه از مبتلایان به کرونا برای تأثیر یک دارو مورد بررسی قرار بگیرند، بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا در دو گروه درمانی قرار می گیرند که یکی از این گروه ها داروی مورد نظر را با تجویز پزشک دریافت می کند و گروه دیگری دریافت نمی نماید. پس از طی یک مدت زمانی تأثیر دارو روی بیمار مشخص می شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری در پاسخ به اینکه دلیل اینکه درباب محصولات و تجهیزات در رابطه با کرونا اطلاع رسانی می شود اما درباب تحقیق و مطالعات علمی روی کرونا چنین اطلاع رسانی هایی نمی گردد، بیان کرد: تأثیر این محصولات مشخص شده است یا طی مدت زمانی کوتاه تر مشخص می شود اما تابحال ندیدیم که نتیجه تحقیقاتی کمتر از ۶ ماه اطلاع رسانی شود.
قانعی با تاکید بر اینکه هیچ تحقیقی یک ماهه مشخص نمی گردد، اشاره کرد: نهایتاً شش ماه زمان می برد که نتیجه یک تحقیق علمی مشخص شود و این زمان در دنیا ثابت شده است؛ اما حالا در این شرایط می توان گفت شاید سه ماه برای رسیدن به نتیجه تحقیقات زمان لازم باشد؛ بدین جهت باتوجه به زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و تحقیقات دراین زمینه می توان اظهار داشت که تا یک ماه دیگر نتیجه تحقیقات مشخص خواهد شد.
وی با اعلان اینکه تابحال برخی پیشنهادات دارویی رد شده، اظهار داشت: بعضی از این پیشنهادات که تجربه شخصی بوده رد شده برای اینکه تأثیری در درمان کرونا نداشته است.
رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا اشاره کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال انجام می باشد که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. به غیر از این تعداد، تحقیقات دیگری زیر نظر دانشگاه ها، وزارت بهداشت و بیمارستانها در حال انجام است؛ هر مجری طرح نتیجه تحقیق را پس از تأیید وزارت بهداشت می تواند اجرایی کند.
به گفته رئیس کمیته علمی کرونا شتاب علمی در زمینه کووید ۱۹ در کشور بالاست و می توانیم بگوییم که ما تا ۶ ماه دیگر دراین زمینه حرف هایی برای گفتن داریم.