با ویتامین دی به مبارزه با کرونا بروید

به گزارش نیوزتل محققان دانشگاه گرانادا اسپانیا به تازگی اظهار کرده اند مصرف ویتامین دی میتواند گزینه مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا باشد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، تحقیقات قبلی نشان داده بود که ویتامین دی برای سیستم ایمنی ضروریست و می تواند به محافظت در مقابل عفونت های تنفسی کمک نماید. حالا محققان اسپانیایی یک آزمایش ۱۰ هفته ای را شروع کرده اند تا ببینند آیا ویتامین D هم می تواند به درمان بیماری کووید-۱۹ کمک نماید یا خیر؟
محققان اظهار کرده اند ویتامین دی که قبلا بعنوان درمانی برای سل مورد بررسی قرار می گرفت، حالا امکان دارد بتواند به افراد در مقابله با ویروس کرونا کمک نماید.
محققان دانشگاه گرانادا در حال انجام یک کارآزمایی هستند تا بررسی نمایند که آیا دوز بالای ویتامین D می تواند علایم خفیف بیماری کووید-۱۹ مانند سردرد، تب و خستگی را درمان کند و از بدتر شدن حال بیماران جلوگیری کند یا خیر.
در مطالعه آنها ۲۰۰ بیمار ۴۰ تا ۷۰ ساله روزانه ۶۲۵ میکروگرم ویتامین D دریافت خواهند کرد. این دوز به مراتب بالاتر از دوز ۱۰ میلی گرم سفارش شده برای مصرف روزانه در انگلیس است. این کارآزمایی نشان دهد ویتامین D مانع پیشرفت کرونا ویروس می شود و می تواند بعنوان یک درمان در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود، برای تأیید یافته ها و دوز مورد نیاز برای تاثیر، مطالعات بیشتری مورد نیاز خواهد بود.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داده بود که ویتامین دی همینطور می تواند به پیشگیری از عفونت های حاد تنفسی، بخصوص در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، کمک نماید. مطالعه کالج ترینیتی دوبلین هم نشان داده بود بزرگسالانی که مکمل های ویتامین D مصرف می کردند ۵۰ درصد کمتر از دیگران به عفونت های قفسه سینه مبتلا می شدند.

منبع: