تولید سنسور رصد فوری سلامت انسان ها و حیوانات

نیوزتل: پژوهشگران انگلیسی از ابداع سنسوری پیشرفته آگاهی داده اند که برای ردگیری وضعیت سلامت انسان ها و حیوانات قابل استفاده بوده و علایم حیاتی را از روی لباس یا موی بدن حیوانات کنترل می کند.

به گزارش نیوزتل به نقل از سی جی تی ان، سنسور مورد اشاره قادر به شناسایی علایم حیاتی حیات در انسان ها مانند ضربان قلب و وضعیت تنفس است و حتی اگر فردی تا چهار لباس را بر روی هم پوشیده باشد این سنسور با نصب بر روی بیرونی ترین لباس می تواند علایم مورد اشاره را ردگیری کند.
حسگر مذکور با قرار گرفتن بر روی موی بدن حیوانات می تواند بطور دقیق همین کار را برای آنها نیز انجام دهد. حسگرهایی که قبلاً جهت استفاده حیوانات تولید شده بودند قادر به کنترل علایم حیاتی آنها از روی مو و پوشش ضخیم بدن نبودند و پس پس از تراشیده شدن بخش هایی از این پوشش به سطح بدن حیوانات چسبانده می شدند.
پژوهشگران دقت این سنسور سیلیکونی غوطه ور در یک محفظه آبی را بسیار بالا دانسته اند و می گویند، سنسور مذکور مانند یک گوشی پزشکی عمل می کند و اصوات دریافتی از قلب و بینی و غیره را به علایم دیجیتال تبدیل نموده و آنها را برای کامپیوتر از قبل معین شده ارسال می کند.
برای تولید انبوه این سنسور هنوز برنامه ریزی خاصی انجام نشده، اما از این طریق می توان برای تشخیص زودهنگام ابتلای افراد و حیوانات به بیماری های مختلف اقدام نمود و جلوی شیوع ویروس ها و باکتری های مرگبار را به سرعت گرفت.

منبع: