هند نخستین ربات آموزشی خودرا با هوش مصنوعی بالا تولید کرد

نیوزتل: هند نخستین ربات خود با کارکردهای آموزشی را تولید کرد. این ربات که میکو ۲ نام دارد از هوش مصنوعی بالایی برخوردارست.

به گزارش نیوزتل به نقل از آسین ایج، ربات مورد اشاره می تواند ضمن تعامل با کاربران مانند یک معلم به سوالات مختلف پاسخ دهد و همین طور موضوعات مختلف تعیین شده را به دیگران آموزش دهد.
هند می خواهد این ربات آموزشی را به برخی کشورهای جهان مانند امارات و آمریکا صادر کند. میکو ۲ به شکلی طراحی شده که بر اساس نیازهای مختلف کاربران قابل شخصی سازی نیز باشد. این ربات با درک شرایط روحی و احساسی افراد در مقابل آنها واکنش مناسب عاطفی هم نشان میدهد.
هند در سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای بمنظور تولید ربات انجام داده و در سال ۲۰۱۸ نیز ربات دیگری ساخته بود که بعنوان یک همدم خانگی قابل استفاده بود و می توانست به سوالاتی در مورد خبرهای روز، ریاضیات، رویدادهای جاری و غیره پاسخ دهد. این ربات همین طور از معلومات زیادی در مورد مباحث و مسائل مربوط به جامعه هند برخوردار بود.
ربات مورد اشاره قادر به حرکت و آواز خواندن نیز بود و می توانست در زمان خواب کودکان برای آنها قصه بگوید و حتی برخی بازی های ساده را انجام دهد.

منبع: