درمان اولین بیمار مبتلا به کروناویروس در آمریکا با ربات!

نیوزتل: بنابرگزارش ها نخستین فردی که در ایالات متحده آمریکا به کروناویروس مبتلا شده توسط یک ربات در حال درمان است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، ربات ها کارهای بسیاری برای افراد انجام می دهند و حتی قادر به انجام کارهایی مانند پارکور و کمک به سالمندان نیز هستند. حالا “سی ان ان” گزارش داده ایالات متحده از یک ربات در برای درمان و رسیدگی به اولین بیمار آلوده به کروناویروس بهره برده است. بتازگی افراد برخی مناطق کشور چین به ویروسی به نام “کروناویروس”(coronavirus) مبتلا شده اند و این ویروس به قدری خطرناکست که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده اند. شیوع این بیماری در “ووهان”، ششمین شهر پرجمعیت چین است.
فرد بیمار در آمریکا مردی سی و چند ساله است که پزشکان بعد از معاینه وی در بخش اورژانس متوجه شدند که وی علایم کروناویروس را دارد و بعد از آزمایشات دریافتند که متاسفانه او به این بیماری مبتلا است.
او اخیراً به ووهان سفر کرده بود و از بابت مبتلاشدن به این بیماری و علائمی که داشت نگران بود. پزشکان وی را قرنطینه کردند و الان نیز وضعیت سلامتی وی پایدار اعلام شده است.
پزشکان و پرسنل بیماستان مرکز پزشکی اوِرت در واشنگتن برای کاهش ارتباط شان با بیمار از ربات استفاده کردند. آنها از یک ربات مجهز به گوشی پزشکی یا استِتوسکوپ استفاده کردند. ربات مذکور علایم حیاتی شامل دما و درجه حرارت بدن، تعداد نبض، فشار خون و تعداد تنفس بیمار را اندازه گیری می کند و آنها را بوسیله یک نمایشگر هوشمند به پزشکانی که در اتاق دیگری هستند ارسال می کند.
دکتر “جورج دیاز”(Dr. George Diaz)، رئیس بخش مرکز پزشکی اورت در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت: پرستاران در اتاق کنترل، ربات را حرکت می دهند و ما می توانیم بیمار را در صفحه نمایشگر ببینیم و با او صحبت نماییم.
به رغم اینکه بیمار در یک وضعیت پایدار قرار دارد اما پزشکان قصد ندارند به زودی او را مرخص کنند برای اینکه متخصصان بیمارستان قصد دارند آزمایش های بیشتری از او بگیرند.
این آزمایشات نشان خواهد داد که آیا وضعیت بیمار به صورتی است که ویروس را انتقال دهد یا خیر. مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن ۴۳ نفر را که بتازگی از نزدیک با بیمار ارتباط داشته اند را نیز تحت معاینه و بررسی قرار داده اند.

منبع: