گوگل برنامه نویسی را به کلاس های درس می آورد

به گزارش نیوزتل شرکت گوگل با در دسترس قرار دادن یک منبع کدنویسی برای معلمان موسوم به ˮکد با گوگلˮ، امکان آموزش برنامه نویسی در کلاس های درس را فراهم نموده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، اغلب دانش آموزان آمریکایی نحوه برنامه نویسی را در دوران ابتدایی یا متوسطه آموزش نمی بینند. در صورتیکه اگر آموزش ببینند احتمال دارد در آنها ایجاد علاقه شود و مسیر زندگی شان تغییر کند.
گوگل امیدوار است این شکاف در آموزش علوم کامپیوتر را با “کد با گوگل”(Code with Google) پر کند که یک برنامه درسی برنامه نویسی مجانی است و آموزگاران می توانند از آن برای معرفی مبانی برنامه نویسی به دانش آموزان استفاده کنند.
معاون آموزش و روابط دانشگاهی گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: “کد با گوگل” گام بعدی در کوشش برای پر کردن شکاف های آموزشی در آموزش علوم کامپیوتر است. آموزگاران با استفاده از ابزار و منابع مناسب می توانند استعداد دانش آموزان خویش را در برنامه نویسی کشف کنند و توانایی های بالقوه آنها را در این عرصه بالفعل کنند.
این منبع در کارگاه های آموزشی گوگل هم تدریس می شود و از ابزارهای موجود این شرکت برای یادگیری برنامه نویسی همچون برنامه Grasshopper است که به تازه کاران آموزش می دهد چگونه از “جاوا اسکریپت” استفاده کنند.
آموزگاران می توانند به فعالیت های مبتنی بر ویدئو با موضوعات مختلف مانند طراحی بازی، داستان سرایی، ورزش و هنر دسترسی داشته باشند.
گوگل همراه با راه اندازی “کد با گوگل”، مبلغ یک میلیون دلار هم به انجمن معلمان علوم کامپیوتر اهدا کرد.
این برنامه برای مبتدیان طراحی شده است و طی این دوره مبانی برنامه نویسی به دانش آموزان آموزش داده می شود. دانش آموزان به واسطه این دوره، به یک بینش از فرایند برنامه نویسی برنامه های کامپیوتری می رسند و مهارت های خویش را در منطق و حل مسئله بهبود می بخشند.
همه درس های “کد با گوگل” مجانی و به زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس می باشد. این دوره طیف وسیعی از گروه های سنی را پوشش می دهد(از ابتدایی تا متوسطه) و سطح مهارت آن هم از مبتدی تا پیشرفته متفاوت می باشد.
ایده آموزش علوم سخت و پیچیده کامپیوتر به کودکان امکان دارد برای برخی از معلمان ناخوشایند باشد، اما آموزش این علوم با رویکرد بازی و تفریح برای دانش آموزان بسیار جذاب خواهد بود.
منبع جدید گوگل برای معلمانی که به دنبال برنامه های درسی جدید در حوزه علوم کامپیوتر هستند، یک گزینه جذاب خواهد بود.