آلمانی ها بزودی از آیفون به جای کارت شناسایی استفاده می نمایند

به گزارش نیوزتل شهروندان آلمانی بزودی با پشتیبانی iOS 13 از تراشه NFC از آیفون های خود به جای کارت شناسایی استفاده می نمایند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خصوصیت تازه افزوده شده پشتیبانی از NFC در سیستم عامل جدید گوشیهای اپل(iOS 13) کارایی بیشتری از استفاده صرف در مترو دارد و می تواند بعنوان کارت شناسایی افراد انجام وظیفه کند.
آلمان از پشتیبانی نرم افزاری جدید اپل برای NFC استفاده خواهد نمود تا شهروندان کارت شناسایی خویش را اسکن کنند و از آن به صورت آنلاین و برای ورود به پروازها در فرودگاه های بین المللی استفاده کنند.
برای انتشار iOS 13 احتمالاً باید حداقل تا ماه سپتامبر صبر کرد و البته برنامه مخصوص دولت آلمان موسوم به “AusweisApp2” که برای این کار طراحی شده است هم هنوز آماده نیست.
این حرکت دولت آلمان، شهروندان آلمانی را از شر حمل کارت های شناسایی در کیف پول و گم کردن احتمالی آنها نجات می دهد و دیگر برای احراز هویت خود نیازی به نشان دادن کارت شناسایی ندارند، چون که همه چیز در تلفن همراهشان هست.
البته این نخستین پشتیبانی اعلام شده از احراز هویت نیست. ژاپن هم اعلام نموده است که این امکان را برای شهروندان خود فراهم خواهد نمود و ژاپنی ها بزودی می توانند کارت های شناسایی خویش را اسکن کنند.
ضمن اینکه بریتانیا هم فارغ از اجرایی شدن یا نشدن “برگزیت” (خروج از اتحادیه اروپا) از این امکان برای شهروندان اتحادیه اروپا به منظور اسکن گذرنامه هایشان استفاده خواهد نمود.
این کار لزوماً مورد استفاده گسترده قرار نخواهد گرفت، چون که سیستم NFC باید امن باشد. آلمان به حفظ حریم خصوصی شهره است. مردم امکان دارد با نگه داشتن کارت های شناسایی خود در گوشیهای آیفون مشکل داشته باشند، حتی اگر گوشی هایشان غیرقابل نفوذ به نظر برسد. اما حداقل این است که این امکان را در اختیار دارند و این باید خبر خوبی برای صاحبان آیفون در سراسر جهان که مایل به استفاده از NFC برای کارهایی بیشتر از خرید صرف هستند باشد.