با تلاش پژوهشگران انگلیسی صورت می گیرد از بین بردن مقاومت آنتی بیوتیکی با یک ترکیب جدید

به گزارش نیوزتل پژوهشگران انگلیسی، ترکیب جدیدی ابداع نموده اند که شاید بتواند مقاومت آنتی بیوتیکی را از بین ببرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ان بی سی نیوز، متخصصان “دانشگاه شفیلد”(University of Sheffield) انگلستان، ترکیب جدیدی ابداع نموده اند که می تواند مقاومت باکتری های گرم منفی همچون باکتری “اشریشیا کلی”(E. coli) را در مقابل آنتی بیوتیک از بین ببرد.
درمان های جدیدی که برای مقابله با باکتری های گرم منفی ابداع می شوند، بسیار مهم و حیاتی هستند چونکه این باکتری ها به سرعت در مقابل داروهای کنونی، ایمن می شوند. مقاومت آنتی بیوتیکی، سالانه به حدود ۲۵ هزار مرگ و میر منجر می شود. تخمین زده شده که تا سال ۲۰۵۰، سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون نفر، جان خویش را در اثر مقاومت آنتی بیوتیکی از دست بدهند.
ترکیب جدیدی که دانشمندان دانشگاه شفیلد عرضه کرده اند، می تواند مقاومت آنتی بیوتیکی را شناسایی کند و از بین ببرد. این گروه پژوهشی هم اکنون ترکیب جدید خویش را روی انواع باکتری های گرم منفی همچون اشریشیا کلی آزمایش می کنند. به نظر می آید این ترکیب جدید، چندین حالت متفاوت برای واکنش دارد که مقاومت را برای باکتری ها دشوار می کند.
باکتری های گرم منفی می توانند عامل بیماری های عفونی خیلی از جمله سینه پهلو، عفونت های مجرای ادراری و عفونت های خونی باشند. مقابله با این باکتری ها دشوار است چونکه دیواره سلول باکتری می تواند از رسیدن داروها به میکروب پیشگیری کند. پزشکان در ۵۰ سال گذشته، درمان جدیدی برای مقابله با باکتری های گرم منفی عرضه نداده اند و از سال ۲۰۱۰ هم آزمایش بالینی خاصی عرضه نشده است.
این داروی جدید، فرصت های زیادی را برای درمان فراهم می آورد. پروفسور “جیم توماس”(Jim Thomas)، استاد بخش شیمی دانشگاه شفیلد و سرپرست این پژوهش اظهار داشت: از آنجائیکه این ترکیب، قابلیت درخشندگی دارد، با قرار گرفتن در معرض نور آغاز به درخشیدن می کند؛ در نتیجه می توان تأثیر دارو بر باکتری را با روش های پیشرفته میکروسکوپی بررسی کرد.

این پژوهش می تواند به درمان های جدیدی برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی و خطرات ناشی از آن منجر شود و راه را برای عرضه درمان های جدید با هدف مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی هموار کند.
این پژوهش، در مجله “ACS Nano” به چاپ رسید.