ابداع نرم افزاری که در کارمندان انگیزه به وجود می آورد

نیوزتل: کارمندان سابق گوگل، نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی نمایش داده اند که می تواند با ارسال پیام، به کارمندان انگیزه بدهد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، سه تن از کارمندان سابق گوگل باور دارند که هوش مصنوعی می تواند راهی برای شاد بودن در محل کار فراهم آورد.
این سه کارمند، استارتاپی موسوم به “هومو”(Humu) راه اندازی کرده اند که در آن، از هوش مصنوعی برای تجزیه داده های مربوط به کارمندان و احداث انگیزه آنها استفاده میگردد تا بتوانند در محل کار خود پیشرفت کنند.
این انگیزه، با ارسال ایمیل یا پیامک به کارمندان صورت می گیرد تا آنها را به انجام کارهای کوچکی با هدف ارتقای کل سازمان ترغیب کند.

استارتاپ “هومو” در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و الان ۱۵ شرکت بزرگ و کوچک دارد. با این روش، کارمندان به جای ساده ترین تصمیم ها، می کوشند سودمندترین تصمیم ها را بگیرند. همین اصول تصمیم گیری، در گروه منابع انسانی گوگل باز مورد استفاده قرار می گیرد تا کارمندان به ذخیره پول، کمتر تلف کردن غذا و انتخاب های پویای دیگر ترغیب شوند.
هومو علاوه بر زمان بندی و نحوه ارسال پیام، برای فرستادن محتوا به مشتریان، از یادگیری ماشینی استفاده می نماید.
“لاسلو بوک”(Laszlo Bock)، مدیر اجرایی هومو اظهار داشت: هدف ما این است که کارمندان، عملکرد بهتری داشته باشند اما برای این کار، به یادآوری نیاز است.

اگر این روش جدید به درستی اجرا شود، اثر زیادی بر نحوه رفتار و عملکرد انسان ها خواهد داشت.
متخصصان خاطرنشان کرده اند از آنجائیکه این نرم افزار، کارمندان را به جای توجه به علایق شخصی، به کامل کردن وظایف و سودرسانی به کارفرما ترغیب می کند، امکان دارد خطراتی باز به دنبال داشته باشد.